Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: AVIC-F320BT klokke..

Startet av Lars J, tirsdag 29. mars 2011, klokken 08:50

« forrige - neste »

El rayo

Sitat fra: hma på onsdag 16. mars 2011, klokken 08:54
Sett inneifra er det et 5 cm felt på venstresiden av ruta som virker. Deretter kommer et defekt område på 40cm, midt i siktlinjen til føreren (naturligvis!). Fra midten og til høyre på ruta er alt OK, slik at passasjeren kan se svært godt ;)
Foreslår at du bygger om til høyreratt  ;)

Sitat fra: hma på onsdag 16. mars 2011, klokken 08:54
Noen som har en forklaring på hvordan et slikt langt sammenhengende felt kan være ute av drift? Har ruta flere kontaktfelt for jord?
Ikke nødvendigvis til jord. Det brudd ett eller annet sted i de trådene som ikke virker. Hver loddrette tråd har forbindelse til pluss i ene enden og minus (jord) i andre enden. I ditt tilfelle er det flere tråder ved siden av hverandre som det er brudd i.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hma

Sitat fra: El rayo på torsdag 17. mars 2011, klokken 00:06
Foreslår at du bygger om til høyreratt  ;)

Takk for tilbakemelding, det er nok som du sier, brudd i en serie av trådene på "strategisk" sted.
Ombygging til høyreratt er ikke så dum idé, RaV4 EV'n min har høyreratt, og det ville blitt mye enklere om alle kjøretøyene mine var rigget likt ;)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Lars J

Sitat fra: El rayo på tirsdag 15. mars 2011, klokken 13:44
Det står i verkstedmanualen på .pdf-side 128. Du finner den i elbilwiki øverst til venstre på alle sider http://www.aspenberg.no/think/300dpi_verkstedsmanual.pdf
Hei, skulle prøva på dette i helga, dvs demontera dashbord. Første setning i kap 7.2.1 på side 128 er: "Ta ut radioen med hjelp av uttrekksbøylene."
Der stoppa det på nytt igjen, eg har ingen uttrekksbøyler (veit heller ikkje korleis dei ser ut).
Det er fire små hol på radio-fronten, to på kvar side. Prøvte å stikka tynn stålpinne inn der (fekk den inn kanskje 5 cm), for å sjekka om det kunne løysna på event. låsearrangement, men ingen virkning.
Det er ein Grundig original radio (antar eg) som står i bilen.

Er det nokon som veit korleis eg (enkelt) kan få ut radioen (utan å øydeleggja den)?
Sandnes, Think Classic og TMS

jkirkebo

Sitat fra: Lars J på mandag 21. mars 2011, klokken 16:36
Det er fire små hol på radio-fronten, to på kvar side. Prøvte å stikka tynn stålpinne inn der (fekk den inn kanskje 5 cm), for å sjekka om det kunne løysna på event. låsearrangement, men ingen virkning.
Det er ein Grundig original radio (antar eg) som står i bilen.

Er det nokon som veit korleis eg (enkelt) kan få ut radioen (utan å øydeleggja den)?

Du må stikke inn pinner i alle hullene samtidig og deretter dra radioen rett ut. 5cm høres korrekt ut. Mulig du kan jukse det til med to pinner, ta ene siden først og dra den noen millimetre utover, ta så neste side men pass på at første siden ikke smekker på plass igjen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

#19
Sitat fra: Lars J på mandag 21. mars 2011, klokken 16:36
"Ta ut radioen med hjelp av uttrekksbøylene."
Biltema (og alle bilstereotyver :o) har sånne. Klarte ikke kopiere direkte link, men det er 31546 et stykke ned på denne siden http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Bilstereo/Monteringsdeler/Monteringstilbehor-for-bilstereo/
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

Sitat fra: Lars J på mandag 21. mars 2011, klokken 16:36
Der stoppa det på nytt igjen, eg har ingen uttrekksbøyler (veit heller ikkje korleis dei ser ut).
Hvis du har den blå mappa som fulgte med bilen da den var ny ligger uttrekksbøylene i den, under nettet på første eller bakerste omslagsside.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lars J

Hei
Har sjekka den blå mappa som fulgte med bilen, der var det ingen uttrekksbøyler.
Men eg kjører forbi Biltema kvar dag eg er på kontoret, så difor tar eg turen innom der og handlar bøylane som Elmo tipsa om.

:D Dette er eit fantastisk forum (og det er alle som bidrar som gjer det til det)  :D
Sandnes, Think Classic og TMS

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA