Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: App styring e-nv200

Startet av THE, mandag 28. august 2017, klokken 13:51

« forrige - neste »

Ellemelle

#15
Problemet med Artic Roads er at de ligger ved hovedårene hvor det er sterkt behov for ladere. Om de hadde hatt en lader på Nordkapp som kostet 200 kroner pr gang, hadde det vært mye mer akseptabelt enn for en som ligger på Dombås. Inntil elbilandelen blir betydelig høyere, bør det være aksept for å betale mer for lading i grisgrente strøk.

Kent

Sitat fra: Panduck på fredag 30. juni 2017, klokken 23:13
Sitat fra: goggo på fredag 30. juni 2017, klokken 14:50
Kanskje det endelig er håp for Rjukan nå da?  Det må da være en Kiwi eller Coop eller Cirkle-K der som vil ta imot litt Enova penger og putte litt i potten selv, mot å få masse handel fra turister og fastboende tilbake.


Rjukan og Røros er steder jeg har lyst til å kjøre til, og de trenger ikke engang å ha hurtiglader, jeg vil jo være der en stund før jeg kjører tilbake. For all del, hurtiglader ville være det beste, men det burde da ikke koste allværden for slike kommuner å sette opp 10 stykk 7.4kW ladere, eller noe i den duren. 3 timer lading mens man er turist, og man har strøm nok til turen hjem.

Problemet er vel at "muligheten for støtte" setter en bremse for egenutvikling :/
Disse står vel på listen av de 388 ladestedene Arctic Roads skal bygge innen utgangen av neste år :p
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

knut.aulie

Sitat fra: Kent på fredag 25. august 2017, klokken 18:43
Sitat fra: Panduck på fredag 30. juni 2017, klokken 23:13
Sitat fra: goggo på fredag 30. juni 2017, klokken 14:50
Kanskje det endelig er håp for Rjukan nå da?  Det må da være en Kiwi eller Coop eller Cirkle-K der som vil ta imot litt Enova penger og putte litt i potten selv, mot å få masse handel fra turister og fastboende tilbake.


Rjukan og Røros er steder jeg har lyst til å kjøre til, og de trenger ikke engang å ha hurtiglader, jeg vil jo være der en stund før jeg kjører tilbake. For all del, hurtiglader ville være det beste, men det burde da ikke koste allværden for slike kommuner å sette opp 10 stykk 7.4kW ladere, eller noe i den duren. 3 timer lading mens man er turist, og man har strøm nok til turen hjem.

Problemet er vel at "muligheten for støtte" setter en bremse for egenutvikling :/
Disse står vel på listen av de 388 ladestedene Arctic Roads skal bygge innen utgangen av neste år :p
Det er satt opp hurtiglader på Rjukan nå.
Det kommer en til [emoji1360]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA