Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: inventory 90D vs bestille 75D

Startet av olavxxx, mandag 28. august 2017, klokken 11:05

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Sitat fra: kjetilho på onsdag 05. juli 2017, klokken 21:52
Sitat fra: Beamer Screamer på onsdag 05. juli 2017, klokken 13:22
Enig i at den premiumpakken begynner å bli rimelig tynn. Åpenbart at her kommer det endringer ganske snart. Mine ønsker for en premiumpakke:

-Adaptive LED nær- og fjernlys (ikke bare cornering lights som i dag)

Dette er standardutstyr, reint bortsett frå at vi framleis ventar på firmware-oppgraderinga som har denne funksjonaliteten.

Sitat
-Top view kamera. Et must på en så diger bil.
-HUD. Dette hører hjemme på en premium high-tech bil.
-Fotsensor til bagasjeluke og FWD. Elektrisk åpning av bakluke har etter min mening lite for seg med mindre man også har fotsensor.
-Massasje i forseter. Ikke et must men nice to have - og det er vel det premium dreier seg om.

Kva meiner du med fotsensor?  og kva meiner du med top view camera?

For min eigen del ønskjer eg meg justerbar og/eller automatisk dimming av bakspegelen.  Eigentleg drøymer eg om at dette skal kome i ei firmware-oppgradering, sidan den er altfor mørk til å skulle vere slik til dagleg.

Vedr adaptive LED lys tenker jeg da på lys som justerer nærlyset avhengig av hastighet og situasjon samt justerer fjernlyset for motkommende trafikk samt unngår egenblending mot trafikkskilt. I høst fikk jeg vite at LED lysene bare var tradisjonelle cornering lights. Ingenting om at noe bedre var på vei.

Fotsensor er en sensor som gjør at man kan åpne bagasjerommet ved å sveipe foten under støtfanger. Jeg bruker det hele tiden. Top view er kameraer rundt bilen som gir deg oversikt rundt hele bilen samlet i ett bilde, som å se bilen ovenfra. Til stor hjelp i p-hus ell. Alt dette leveres til de aller fleste biler i dag.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

cra

Top-view hadde vært sweet indeed! Er det nok dekning på kameraene i bilen pr i dag til at de kunne vært brukt til dette slik at det kan komme med SW-oppdatering?

MAssasje i setene har jeg allerede, i alel fall på vegstrekningene i mitt umiddelbare nærområde.  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

turfsurf

EM har vel allerede tvittret at BirdsEye view er under vurdering. Kun sort/hvitt dog. Dekning er det nok av.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA