Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Beste Leaf valg 24kwh til ca. 150.000,-

Startet av Nybilharjeg, mandag 28. august 2017, klokken 08:17

« forrige - neste »

Nybilharjeg

Den gamle bilen min som jeg trodde jeg kunne få 80k for viste seg å bare verdt 30 pga mye feil. Så egenandelen min ble lavere enn først tenkt. Men da sto jeg med valg om å kjøpe meg en Ny-gammel bil som har de samme utgiftene som bom, drivstoff osv + lån. Så ønsket jeg meg et problemfritt og forutsigbart bilhold i noen år fremover, derfor valgte jeg ny eGolf fikk 3 år med fri service i prisen. Men sitter med en uggen følelse og litt stressa over å kjøpt en så dyr bil, men likevel syntes jeg ikke alternativet var så mye bedre.

Kan noen andre som har kjøpt denne bilen si noe som kan roe ned uroen min? :o :-[

Ecinnaj

Jeg føler også på samme uro.
Men det virker som en helt fantastisk bil og lån fra dnb gir best renter på elbil lån.

Men selv med lån på den nye bilen uten noe egenandel sparer jeg minst 2000 i mnd :)

Så det blir nokk bra ;)

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Nybilharjeg

Hei! Takk for svar:-) godt å høre ikke bare jeg som blir uvel av slike avgjørelser! Håper virkelig det står til forventningene:-)

Vollis47

Slutt å bekymre deg og gled deg heller over mange år med behagelig og rimelig bilkjøring.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Oddaa

Kommer bare an på perspektivet. Sammenlignet med bilen vi kjøpte i 2016 så fremsto e-Golfen i år som "lommerusk" [emoji51](Og ble bestilt på vei til flyplassen en tirsdag morgen, har heldigvis ikke angret hittil.)

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

JorgenM

Når forhandlere går gjennom innbyttebil blir resultatet ofte en lang smørbrødliste av feil. Typisk har de funnet en oljeflekk som KAN være lekkasje, men som de ikke har fått sjekket nærmere og må trekke mye på for å være sikker på å ikke tape penger. Osv osv :)

Man bør alltid forvente lav pris på innbytte. Forståelig nok skal forhandlerne tjene penger :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Navl1

Det du kjenner på kalles i psykologien for etterkjøpsdissonans. Denne er verre jo mer penger du har brukt på en ting. Du er uggen, og leter nå etter grunner for rettferdigjøre ditt valg.

Mitt tips til deg, er samme som litt lengre opp, slapp av og gled deg til du får bilen. Du kommer ikke til å angre en eneste dag.

Du kan heller angre når du har gjort som meg, solgt elbilen og sitter bare igjen med en fossil..... Det er kjipt det...
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Nybilharjeg

Dette høres unektelig bra ut! Satser på at jeg om et par dager får roa`` nerven og kan glede meg over dette!  :D

oveduesund

Blir nok bra. Digg å kun bruke bensinstasjoner til sjekking av lufttrykk og ein vask i ny og ne

geear

Sitat fra: Ecinnaj på torsdag 29. juni 2017, klokken 20:57
Men det virker som en helt fantastisk bil og lån fra dnb gir best renter på elbil lån.

Men selv med lån på den nye bilen uten noe egenandel sparer jeg minst 2000 i mnd :)

Så det blir nokk bra ;)

Har du kalkulert inn verditapet også i dette? 100 lapper på to år må du regne med. Dvs. over 4000,- i måneden. Verditap har du selvfølgelig på de fleste biler, men i rene kroner synker det jo billigere bilen er - men jo billigere den er jo mer vedlikeholdsutgifter har du også, så det blir en oppveiing.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Ecinnaj

Sitat fra: gr på fredag 30. juni 2017, klokken 09:38
Sitat fra: Ecinnaj på torsdag 29. juni 2017, klokken 20:57

Så det blir nokk bra ;)

Har du kalkulert inn verditapet også i dette? 100 lapper på to år må du regne med. Dvs. over 4000,- i måneden. Verditap har du selvfølgelig på de fleste biler, men i rene kroner synker det jo billigere bilen er - men jo billigere den er jo mer vedlikeholdsutgifter har du også, så det blir en oppveiing.
Nei men jeg har sett for meg å ha den ihvertfall 8-10 år så da er vell ikke veritap et så viktig? :)

Ecinnaj

Sitat fra: Nybilharjeg på torsdag 29. juni 2017, klokken 22:38
Dette høres unektelig bra ut! Satser på at jeg om et par dager får roa`` nerven og kan glede meg over dette!  :D
Hehe ja jeg skrev under kontrakt i februar men sitter enda med uroa.
For er jo snakk om mye penger.

Satser på at det gir seg når jeg har fått den :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA