Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Opel-eierne vil tjene 20-30 % på bilene sine

Startet av kristtorp, søndag 27. august 2017, klokken 18:43

« forrige - neste »

kristtorp

Hei,

Er ny på forumet her og har ikke elbil pr dags dato. Dette er noe jeg vurderer og det jeg vurderer er en brukt Tesla. Prisklassen jeg har sett på er rundt 450 000,-. Det jeg finner til rundt denne prisen er gjerne en 2013 eller 2014 modell som har gått alt fra 50 000 - 150 000 km.

Har lest litt rundt om at batteriet mister ca 5% etter kjørte 80 000 km, og deretter nye 5% etter kjørte 250 000 km. Er det noen som har erfaringer rundt dette?

Vil man også anbefale å kjøpe en brukt elbil som har gått såpass?

Jejl

#1
Batteripakken har du jo 8 års garanti på, og en reduksjon på rundt 5% merkes knapt. Jeg har en P85 sept2013 kjørt snart 80 000km, og jeg merker ikke noen forskjell på rekkevidden fra da den var ny. Dekk med B i rullemotstand som jeg fikk montert i vår, veier omtrent opp for 5 % reduksjon av kapasiteten på batteripakken i forhold til orginaldekkene.
Les deg gjerne opp på hva som har vært typiske barnesykdommer på 2013 og 2014 modellene, og sjekk at disse er utbedret. Jeg var "heldig" og fikk mange av barnesykdommene på en gang og fikk disse fikset, og har derfor stort sett kjørt rundt i en bil med få eller ingen feil.

Kito76

Hva er de vanligste barnesykdommene? Har nettopp kjøpt en P85, 2014 model kjørt 55.000,- utvidet garanti til 2021

Mikkelrev

Hei TS

Du vurderer ikke andre bilmodeller i dette prisnivået? Intuitivt virker dette som et forholdsvis høyt prisnivå for en pent brukt bil, etter min mening. Snart kommer blant annet ny leaf med nytt batteri

Nordtroms

Å sammenligne Leaf med Tesla er som Lada mot ferrari. Elbiler tåler lang kjørelengde langt bedre enn noen fossil. .14 TMS er veldig mye bil for pengene, de har riktignok hatt sine bugs men de aller fleste har fått det plukket av nå og om noe dukker opp så er min erfaring at Tesla rydder opp.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Ebe

Sjekk bruktbilene som står hos Tesla, de selges som regel med utvidet garanti. Det tror jeg er gull verdt på Tesla-biler, som har slitt  med diverse barnesykdommer.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Sirup

#6
Sitat fra: Mikkelrev på søndag 09. juli 2017, klokken 22:27
Hei TS

Du vurderer ikke andre bilmodeller i dette prisnivået? Intuitivt virker dette som et forholdsvis høyt prisnivå for en pent brukt bil, etter min mening. Snart kommer blant annet ny leaf med nytt batteri

På hvilket grunnlag kan du sammenligne er Leaf og en Tesla Model S? Ingenting negativt med Leaf, men Tesla Model S er jo i helt annen klasse på alle områder.

Det å betale fra 450.000kr og oppover for en 3 år eller nyere bil som man i dag må ut med fra 600.000kr for å kjøpe ny er da ikke et spesielt høyt prisnivå.
Rekkevidden er jo ikke det eneste som gjør at Tesla er en veldig populær bil...
VW e-Golf
Tesla Model X75

Kito76

Helt enig Askøy  :). Sammenligne Tesla og Leaf er som å sammenligne indrefilet og kjøttdeig.

cra

Sitat fra: Kito76 på mandag 10. juli 2017, klokken 22:00
Helt enig Askøy  :). Sammenligne Tesla og Leaf er som å sammenligne indrefilet og kjøttdeig.

Litt usikker på om jeg kan stille meg bak den sammenligningen. Jeg kjøper kjøttdeig oftere enn indrefilet, men jeg kjøper tydeligvis Tesla oftere enn Leaf!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

turfsurf

Synes faktisk det er en bra sammenligning. Kjøttdeig fungerer bra i hverdagen, smaker helt greit, er rimelig men gir ikke de helt store opplevelsene. Indrefilet derimot er dyrt, krever litt innsats og er helt dritt når det ikke blir bra og helt fantastisk når alt blir riktig.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

kristtorp

Takk for svar alle sammen! Grunnen til at jeg vurderer Tesla er fordi det er den eneste elbilen som er på markedet i dag som ser ut som en vanlig bil.

Fikk en telefon fra en Tesla selger i dag med 0,25% rentekampanje i dag, dette gjelder da nybil og havner på ca samme pris som brukt.

Elmo

Sitat fra: kristtorp på torsdag 13. juli 2017, klokken 20:26
Takk for svar alle sammen! Grunnen til at jeg vurderer Tesla er fordi det er den eneste elbilen som er på markedet i dag som ser ut som en vanlig bil.
Vel . . .  eGolf, Ioniq, Ampera og eUp (og evt flere) ser vel alle ut som helt "vanlig" bil de og.

Sitat fra: kristtorp på torsdag 13. juli 2017, klokken 20:26
Fikk en telefon fra en Tesla selger i dag med 0,25% rentekampanje i dag, dette gjelder da nybil og havner på ca samme pris som brukt.
Jeg tror faktisk de tilbyr den renta hvis du kjøper brukt i Tesla butikk også.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA