Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Beste Leaf valg 24kwh til ca. 150.000,-

Startet av Måkemannen, søndag 27. august 2017, klokken 15:17

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på fredag 30. juni 2017, klokken 14:58
Kjøling *kan* være en grunn, men burde ikke være så uoverstigelig? Og Tesla ser ut til å ha løst dette på Model X? Kanskje "batteripakke i bunnen" gir problemer med å få til den strukturelle styrken som trengs? Men Tesla har jo også fått til dette med Model X?

Jepp, dette er definitivt løst på TMX. Jeg kan fint trekke drøye 2 tonn opp en ganske lang stigning opp til hytta uten de minste problemer med varmgang.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

knut.aulie

Sitat fra: jkirkebo på fredag 30. juni 2017, klokken 16:27
Sitat fra: Amoss på fredag 30. juni 2017, klokken 14:58
Kjøling *kan* være en grunn, men burde ikke være så uoverstigelig? Og Tesla ser ut til å ha løst dette på Model X? Kanskje "batteripakke i bunnen" gir problemer med å få til den strukturelle styrken som trengs? Men Tesla har jo også fått til dette med Model X?

Jepp, dette er definitivt løst på TMX. Jeg kan fint trekke drøye 2 tonn opp en ganske lang stigning opp til hytta uten de minste problemer med varmgang.
Vil det da si at X kan kjøres hardere på bane enn S. For S mister jo mye kraft på grunn av varme i batteriet ved hard belastning.

Espen Hugaas Andersen

De har nesten helt sikkert samme kjølesystem på alle områder som betyr noe. Model S kan da kjøres hardere, da forbruket er mindre i høy hastighet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

knut.aulie

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 30. juni 2017, klokken 22:03
De har nesten helt sikkert samme kjølesystem på alle områder som betyr noe. Model S kan da kjøres hardere, da forbruket er mindre i høy hastighet.
De som har kjørt S på bane merker jo raskt reduksjon i effekt, mens det ikke høres ut som X med tung henger har det samme.
Jeg synes det høres ut som X har et mer effektivt system. Synes det er naturlig når X er en nyere konstruksjon som også er bygget med tanke på tung henger.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på fredag 30. juni 2017, klokken 22:10De som har kjørt S på bane merker jo raskt reduksjon i effekt, mens det ikke høres ut som X med tung henger har det samme.
Jeg synes det høres ut som X har et mer effektivt system. Synes det er naturlig når X er en nyere konstruksjon som også er bygget med tanke på tung henger.
Å kjøre på bane er mye tøffere enn å trekke henger.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA