Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av elbil på 10A kurs - Hjelp meg å forstå et par ting

Startet av PNR1A, søndag 27. august 2017, klokken 14:46

« forrige - neste »

PNR1A

Etter 1 år med Leaf har jeg ingenting å klage på når det gjelder selve bilen. Men vi kjører svært lite, ca. 8500km, stortsett i Oslo og omegn og 2-3 ganger i året til Sverige. Da ser Leafen som en overkill. Tenker å bytte til en mindre bil og leie noe etter behov. Brukt e-Up ser interessant, nok utstyr og hurtilading hvis behovet oppstår.

Har dere noe tips eller generelt tanker om å gå for en mindre bil. Er det noe jeg bør passe på med e-Up, noe feil som skjer ofte (regner med at det er/blir utbedret pa garanti)?
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Burger

Hva er motivasjonen til mindre bil?

Enklere å kjøre/parkere i Oslo? Spare penger?
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

sylwester

Tror du ikke du vil savne de 25% med batterikapasitet på vinteren eller på turen til Sverige?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

PNR1A

Motivasjon er å spare penger, først og fremst. Mtp ny Leaf fra september og lavere priser for dagens utgave får jeg kanskje ikke så mye som jeg trodde men penger spart er penger tjent :)

25% mer i batterikapasitet er fordel, ja. På en vanlig vinterdag, kjører vi til/fra skole (HELE 7km). Av og til trening, 2 ganger i uka, ca. 15km i tillegg.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

arthur

Vi har en Mitsubishi Miev på tredje året og er veldig fornøyd med den.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

elektrolux

#5
e-Up er etter min mening så nære den perfekte elbilen det er mulig å komme.

Også utrolig romslig innvendig.

Bedre med en liten kjapp en en stor og slapp mener jeg.

Eneste jeg kjenner til som er raskere til og fra butikken 3 km unna en vinterdag med - 3C og frosne vindu er muligens Think classic med Webasto
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sylwester

Sitat fra: PNR1A på fredag 30. juni 2017, klokken 06:44
Motivasjon er å spare penger, først og fremst. Mtp ny Leaf fra september og lavere priser for dagens utgave får jeg kanskje ikke så mye som jeg trodde men penger spart er penger tjent :)

25% mer i batterikapasitet er fordel, ja. På en vanlig vinterdag, kjører vi til/fra skole (HELE 7km). Av og til trening, 2 ganger i uka, ca. 15km i tillegg.
Jeg kjører 16km om dagen og har en Leaf. Lader til 40%-80% to ganger i uka, men på vinteren så bruker jeg forvarming og god varme i bilen. Trenger ikke tenke på at det er vinter. Det er verdt de 25' ekstra fra en brukt Trilling.

Hvis du skal selge så er det sikkert lurt å gjøre det før September, men jeg tviler det blir verdt det. Jeg syns mindre bilene er dyre iforhold til Leaf.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

PNR1A

Sitat fra: sylwester på lørdag 01. juli 2017, klokken 13:38
Sitat fra: PNR1A på fredag 30. juni 2017, klokken 06:44
Motivasjon er å spare penger, først og fremst. Mtp ny Leaf fra september og lavere priser for dagens utgave får jeg kanskje ikke så mye som jeg trodde men penger spart er penger tjent :)

25% mer i batterikapasitet er fordel, ja. På en vanlig vinterdag, kjører vi til/fra skole (HELE 7km). Av og til trening, 2 ganger i uka, ca. 15km i tillegg.
Jeg kjører 16km om dagen og har en Leaf. Lader til 40%-80% to ganger i uka, men på vinteren så bruker jeg forvarming og god varme i bilen. Trenger ikke tenke på at det er vinter. Det er verdt de 25' ekstra fra en brukt Trilling.

Hvis du skal selge så er det sikkert lurt å gjøre det før September, men jeg tviler det blir verdt det. Jeg syns mindre bilene er dyre iforhold til Leaf.

Samme her, lades 2 ganger i uka. Ellers støver i garasjen :) Jeg får ikke mer enn (optimistisk) 200K-ish for min Leaf og billigst e-Up i Oslo er 130K (2014 modell). Og etter september, verdien blir torpedert :)
Nissan Leaf Nordic 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA