Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lyse sine tre hurtigladestasjoner

Startet av kjor1, mandag 28. mars 2011, klokken 19:27

« forrige - neste »

kjor1

Fikk noen merkelige problemer/opplevelser med Buddyen (2006 mod.) i går:

1) Starta med at jeg merka det ikke gikk å vri om nøkkelen, ettersom hulla i plastdekselet rundt der ikke lengre passa helt lengre. Det viste seg at hele rattstammen hadde snurra rundt bittelitt. Jeg satt bare på rattlåsen, og svingte/tvang rattet og dermed også rattstammen tilbake på plass (ikke snakk om mange millimetre!)

2) Men så, etter at jeg starta opp og kjørte avgårde skjedde enda noe merkelig: Speedometeret og den kjøreøkonomi-indikatoren hang seg opp flere ganger. Ingen forandring om jeg slapp gassen eller økte farten. Det hang seg opp på perioder på alt fra 5 sekunder, til omkring ett minutt.

3) Tenkte ikke så mye over det, og satt bilen på lading som normalt da jeg kom frem til skolen... Da jeg skulle ta den av lading og kjøre hjem, oppdaget jeg at det kom en pipe/hyle-lyd innenfra bilen (samme lyd som den som kommer når man sette bilen på lading osv, bare at dette var en konstant lyd som ikke forsvant før jeg tok bilen av lading).

Noen som har vært borti liknende? Er disse problemene tegn på noe alvorlig? Henger de sammen?

På forhånd; tusen takk for hjelp!

elektrolux

Min umiddelbare tanke er at noen skruer har løsnet, og at en av dem er et jordingspunkt.

Mister du jord, vil elektronene gå i alle mulige andre rettninger mot jord, og rare feil oppstår.

Fest rattstammen og se om ikke alt ordner seg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

kjor1

Høres logisk ut! Skal få det sjekka opp i morgen.

Men: Nå står speedometeret på konstant. Det har hengt seg helt opp, og vil ikke skru seg av engang når bilen er avskrudd. Vil dette trolig tappe bateriet mye?

Og: Er det en enkel prosess å få festa rattstammen? Noe jeg gjør selv? Hva trengs av verktøy? (er "stranda" i en leilighet uten særlig verktøytilgang for tiden, og håper det ikke er nødvendig å levere den på verksted.....)

RoadRunner

Sitat fra: kjor1 på torsdag 03. mars 2011, klokken 18:35
er "stranda" i en leilighet uten særlig verktøytilgang for tiden
Junior plukket frahverandre Kewet'n med Letherman Wave  ;D .

Instrument: du kan prøve å koble fra/til CarController (bak deksel, på venstre side).
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

mohpet

Naar du tar ut ledningene: ta ut i rekkefoelge 1-6 og sett inn i rekkefoelge 6-1.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA