Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: i3 rust bremser

Startet av Initium, fredag 25. august 2017, klokken 06:36

« forrige - neste »

Initium

Mulig teit spørsmål, men finnes det egne lademuligheter for Tesla i Oslo ?
Har forhandlerne f.eks lademulighet ?

Eller er man henvist til å lade sakte, sammen med den gemene hop, om man handler seg en sånn superkjerre  :D

Carl Anton Stenling

Superladere finner du et stykke utenfor Oslo for å unngå misbruk ved at de brukes til dagliglading.
22 kW finner du i bøtter og spann hos Fortum og Grønn kontakt overalt i Oslo-området.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Initium

idiotisk, først bygger man en bil som kan takle lading i megatonn-klassen, etterpå sørger man for at den må lades som en lommelykt.
Med minuttpris på 2,50 ramler iaf de økonomiske argumentene bort, problemet er at huset mitt ikke har elanlegg som gir mulighet for annet enn 10A super-sakte-lading pr idag...

Navl1

Det er flust av lademuligheter i Oslo, jeg har over 20 offentlige ladeplasser innen gangavstand.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Initium

jada, det er flust av lademuligheter, men jeg trenger HURTIGlading når jeg trenger det, og har stått nok i kø til at jeg er lei akkurat det. Spesielt i 20 minus, når rekkevidden på Leaf``en er såvidt over 10 mil, er det ekstra trivelig å  stå i ladekø....

jkirkebo

Sitat fra: Initium på mandag 26. juni 2017, klokken 21:29
idiotisk, først bygger man en bil som kan takle lading i megatonn-klassen, etterpå sørger man for at den må lades som en lommelykt.
Med minuttpris på 2,50 ramler iaf de økonomiske argumentene bort, problemet er at huset mitt ikke har elanlegg som gir mulighet for annet enn 10A super-sakte-lading pr idag...

12 timers 10A lading pr. døgn gir over 40.000km kjørelengde i året ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Initium

ja, nå står ikke bilen min parkert 12timer pr døgn rett ved siden av en elkontakt da, det er litt av problemet vi står ovenfor idag.

Hverken jobb eller privat eller på fritidsaktiviteter osv er det liksom lagt opp til at det er " bare " å plugge inn, dessverre.. ikke på kjøpesenter osv heller.

Dessuten er problemet at bilen aldri er lenge nok på hvert sted.. hjelper liksom så lite med 20 min her og der...

Øyvind.h

Dette vil nok mange boligeiere smertelig oppdage fremover.
Boliger uten mulighet for lading av elbiler vil få en verdireduksjon.
Svært lav kapasitet vil også være negativt, men ikke like ille som fravær av lademulighet.

Finnes det ikke mulighet for å øke hovedsikring, bytte stikkledning etc?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Initium

Vi kjører Nissan Leaf idag, så det årner seg på et vis, men en Tesla har jo MYE mer kapasitet, som enten fordrer lading med mer UMPH eller lengre tid ved laderen.

Siden huset vårt er fra 1800-og-brødmangel, er det elektriske uansett modent for utbytting.

Det har jo vært "elbilfanatikernes " ode i årevis " man kan lade overalt. Riktig så enkelt har det vist seg IKKE å være, for svært, svært mange.

Skal bli spennennde å se hvor mye branner vi får framover, grunnet vettløs lading av elbiler. Det er dog en annen sak...

Ellemelle

I forbindelse med at lading etterhvert vil koste penger for de fleste Teslaeiere, har Tesla sagt at de skal legge til rette for at man skal kunne hurtiglade også i urbane strøk.
Jeg vil tippe at når Model 3 kommer til Norge, så vil du også kunne hurtiglade i Oslo sentrum.

Initium

helt greit at man vil ha betalt for energien, jeg vil bare ha muligheten til å " toppe tanken " på 15-25 min, ikke 50 som det tar på en slow-lader. + ventetid for alle sinkene foran meg selvsagt...

Orbit

#11
Sitat fra: Initium på tirsdag 27. juni 2017, klokken 09:08
+ ventetid for alle sinkene foran meg selvsagt...

Det er vel Tesla som er sinken på en 50kW lader. Mens TMS/TMX vel bare får 3-4 mil (med Chademo-adapter, enda mindre på 22kW AC) rekkevidde på 10 min, får vi andre 5-7 mil.  ::)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

OlaM

Typisk at man alltid havner i kø med sinker foran og masekråker bak!

cra

Sitat fra: OlaM på tirsdag 27. juni 2017, klokken 10:21
Typisk at man alltid havner i kø med sinker foran og masekråker bak!

Akkurat som på vegen. Alle sinkene er foran meg, og alle grisekjørerne kommer susende bakfra!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Alle som kjører saktere enn meg er sinker, og alle som kjører fortere er idioter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA