Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruk hjelm

Startet av pilt, fredag 14. september 2007, klokken 23:45

« forrige - neste »

pilt

Hvorfor har Buddy'en kun ett kjennemerke på bilen, og det er plassert bak? Kan jo bare suse forbi fotoboksene uten å bli tatt da, siden det står "Buddy" foran.  8)

Hvis man ville, kunne man byttet ut Buddy-skiltet med et navn på bilen f.eks? Bare lurer...   :D
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

elektrolux

Det er fordi den er registrert som motorsykkel, og motorsykler trenger ikke skilt framme. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Wired

Hvis man klarer og "Suse" forbi en foto boks, og den tar bilde av deg med en Buddy så er det klart verdt de penga det koster  ;D (tjihii)

ilmarw

#3
Det går helt fint an å bli tatt i 70-sonen ned mellom Granfostunnelene, pleier å kjøre forbi alle bilene som bremser ned her.

Og boksene i 50-sonen på Ring 2 klarer man nok også å kjøre for fort forbi, spesielt den nedover Kirkeveien forbi Marienlyst.

Og ja, du kan gjerne ha noe annet enn 'Buddy' på skiltet foran, det er flere som har det. Det eneste problemet er vel at man blir lettere å kjenne igjen på fotoboksbildene. Noe sier meg at når man har kjørt for fort forbi fotoboksen hver dag i et år, så vil de til slutt komme etter deg, det ville ha vært min reaksjon :-)
Polestar i bestilling

PLUTO

Hva er fordelen med at de er registrert som MC? Jeg har en gammel -92 modell og den er registrert som bil og det selv om den kun er registrert for to personer, mens de nye buddyene er for tre.
Er det noen som vet når de begynte å kalle dem for MC? :-\
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

El rayo

Sitat fra: PLUTO på søndag 09. september 2007, klokken 07:13
Hva er fordelen med at de er registrert som MC? Jeg har en gammel -92 modell og den er registrert som bil og det selv om den kun er registrert for to personer, mens de nye buddyene er for tre.
Tidligere ble Kewet registrert som bil etter en unntaksregel for kjøretøy produsert i mindre antall enn 500 pr år. Setet var delt inn i 40/60% slik at man kunne ha to barn ved siden av seg. Men så var det noen på Biltilsynet som satte seg på bakbena og krevde  full typegodkjenning med air bagger o.s.v.
Elbil Norge nektet å gi seg med produksjon av elektrisk transport (de siste to bokstavene i "Kewet"). Jeg vil tro noen på Biltilsynet ble lange i maska da gutta på Elbil Norge slang typegodkjenningen som 4-hjuls motorsykkel i bordplata. Og nå har alle 3 sitteplassene sikkerhetsseler.
Sitat fra: PLUTO på søndag 09. september 2007, klokken 07:13
Er det noen som vet når de begynte å kalle dem for MC? :-\
Kom samtidig med Buddy-navnet. Sjekk hjemmesiden:
http://www.elbilnorge.no/index.php?name=News&file=article&sid=6&bakgrunn=om_elbil
Her ligger veldig mye nyttig og artig informasjon bare man tar seg tid til å klikke litt rundt fra menyen til venstre.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

eljet

SitatSetet var delt inn i 40/60% slik at man kunne ha to barn ved siden av seg.
Sitat

Jeg har en kewet med slikt sete er det noen som vet hvilke regler som gjelder for det naa?
Hadde passet fint med to unger vedsiden av.
Hvordan skal det vaere med sikkerhetsbelter i dette tilfelet.

Thomas
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA