Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Argumenter og regnestykke for kjøp av Model S 75

Startet av John Doe, torsdag 24. august 2017, klokken 10:52

« forrige - neste »

John Doe

Ser noen nevner at max kapasitet er begrenset til 18,7Kwh, men hvor mye har dere med 60Ah modellen etter x antall km.

Sjekket min 14-mod som har gått ca 40000km og med bruk av hurtiglading ca 3 ganger i uken de siste 6 mnd (ukjent bruk tidligere). Servicemenyen viser 18,3Kwh max batterikapasitet..
BMW I3 60Ah
NineBot One e+

JorgenM

#1
bmw-connecteddrive.no viser 18,03 på min, 30.000km :)
30% ladet, skal sjekke om det stiger etter fullading.

Edit: 18,1 etter lading til 100%
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Meldola

Sitat fra: JorgenM på mandag 26. juni 2017, klokken 13:45
bmw-connecteddrive.no viser 18,03 på min :)
30% ladet, skal sjekke om det stiger etter fullading.

Hvordan ser man det på connecteddrive?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

"socMax:18.98"

Har kjørt 55200km.

Hurtigladet én gang i 4 minutter for å teste, ellers kun på kladd og 32A semihurtig.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Meldola

Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Litespeed


vstrand


02jan

Min hadde 19.2 -19.6 i fjor sommer på ca 50'k. Men etter 2 årsservicen og ny programvare , så jeg at maxen var satt ned mot 18.2.

Nå i vinter og nå sommer 70'km har den ligget stabilt på 17.5.

Så spørsmålet er om programvaren også er med på å bes temme Max. Eller om jeg re'elet har mistet 2 mil kjøring.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

i05L0

#9
Jeg har også socMax på 18.88.

2016-modell med 11.352 km og blandet lading, for det meste fra schuko, men med enkelte serier på 4xCCS pr. dag.
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

LeafSwe

3P+
3SR+

model3citizen

Mars 2015

64000km

19.69kWh i følge Connected Drive

Lades fra 25-40% til 100% med clipper/delphi laderen to ganger om dagen, 5 dager i uken. Hurtigladet fra tid til annen ved behov.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

JorgenM

Mine 18,1 nå etter lading som er lavest av alle :)

Gått kun 30.000 siden 2014.
Hadde 18,5 i april 2016.
Jeg kjøpte bilen brukt høsten 2015. Aner ikke hvordan forrige eier brukte den. Kjørte da bilen fra Bergen til Namsos, 10 hurtigladinger på 2 dager. Etter det har jeg hurtigladet kun 5-6 ganger. Ellers står bilen på lading i garasjen hver natt på LAV effekt (6Ah)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Orbit

Som nevnt på den andre tråden, ville jeg ikke lagt alt for mye i en enkeltmåling. Har selv tatt 12 noteringer bare siden 1/5, og fått alt fra 29.54 til 30.10 (på 94Ah).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Jorgensen

18,56 kWh i følge CD
60 000km
mars 2014 modell.
lader en god del på hurtigladere
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA