Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Sv: Hvordan går det med leveringen?

Startet av Caspar, søndag 27. mars 2011, klokken 15:59

« forrige - neste »

Caspar


Det var stor stemning i garasjen i går når bilen endelig gikk etter 4 uker i "lufta". Motivasjonen var på topp og jeg tenkte at selv om jeg ikke skal ha av denne fronten så ofte så irriterer det meg at jeg må stå å fomle med ledningene nede bak lyktene. Første gang jeg tok av fronten slo det meg at dette burde vært laget på en annen måte fra starten. Jeg skrudde en 13 polet hengerkontakt i tversoverbjelken og laget et eget ledningsnett til begge frontlyktene, så nå gleder jeg meg til neste gang fronten skal av.
Løsningen kan anbefales





Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Ser bra ut. Har du tenkt på en forbedret løsning på skruen som holder fronten nederst og bakers?

Skal du innom Biltilsynet og be om velsignelse? Kan hende du må dokumentere kollisjonsegenskapene etter modifikasjonen. ;D ;

En bajonettskrue f.eks burde forenklet dette betydelig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

God ide Caspar. :)
De mutterfestene øverst ved dørhengsler er ikke lett å komme til heller, til og med en skrallenøkkel.
Noen forslag her?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 01. mars 2011, klokken 20:23
Har du tenkt på en forbedret løsning på skruen som holder fronten nederst og bakers?
Den kaster vi. Hverken den horisontale eller vertikale skruen i bakkant av skjermen er nødvendig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Jeg har gjort følgende på noen biler, og det virker utmerket:
1. Fjerne klipsmutteren og frese bort litt av plasten på utsiden av klipsmutteren, slik at en kan sette en rustfri 8 mm x 25 eller 30 mm bolt opp gjennom hullet .
2. Sett på en skive og mutter på bolten.
3. Bor opp hullet i nedre hjørnet på fronten med 14 mm eller konisk bor slik at fronten kommer helt ned på bolten.
4. Fest fronten med en 8mm rustfri mutter.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA