Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: AP HW 2.5 på alle nye S, X og 3 bestillinger?

Startet av Stavangerske, onsdag 23. august 2017, klokken 13:20

« forrige - neste »

Stavangerske

Jeg lurer på om jeg skal bytte ut 2 biler (en diesel stv + en leaf) i en model s, da det kan dra ut før model 3 kommer til oss som ikke har model s fra før.. :)

Har hørt det har vært litt problemer på en del tidlige modeller.
Er det noen modeller enn bør unngå, eller er de fleste modeller nå utbedret slik at det ikke spiller så stor rolle hvilken årsmodell/type som anskaffes? Selvfølgelig utenom nyere utseende og nextgen seter osv..

Mvh,
Erlend
- Nissan Leaf 2012
- BMW 530d 2010

OlaM

Mye er fikset på garanti og en 2013 kan du uansett reklamere på ett år til. Kommer vel mest an på hva du skal ha og hvor mye du vil betale. Autopilot er fra sent 2014, panoramataket kom i forbedret versjon etter april 2015. Forskjellige konfigurasjoner har kommet og gått, stadige forbedringer har blitt utført. Jeg ville anbefalt så ny som budsjettet tillater, med autopilot.

Stavangerske

Takker for svar.
Må nok finne balansen mellom fornuft og lyster i og med vi har en 2åring med litt kjip agenda til tider. Men godt å høre at det å kjøpe en 2014 mod f.eks ikke trenger å by på for mye problemer.

Med tanke på de forskjellige utgavene, er det noen som står frem positivt/negativt eller er det bare å velge ut fra lommebok/lyster/bruksområde?
- Nissan Leaf 2012
- BMW 530d 2010

knut.aulie

Den som skiller seg litt ut er S60 med 75 kWh batteri. Den har stor reserve og kan lades til 100% uten tanke på degradering av batteriet.

N00b

Tusler til daglig rundt i en 2013 med 139.000km.  Den føles ikke som en bruktbil!

Om jeg bytter så er det til en sen 2014 med bakhjulstrekk og AP1. De har den store frunken.

Initium

men interessant er det at en brukt TMS til 400 ikke blir PLAGSOMT mye rimeligere enn en flett ny med rentefordel. I praksis bør vel det betyd prisreduksjon på de brukte, ganske så snart også, om de skal være salgbare ?

snd

Jeg mener man bør unngå biler uten AP. Hvilken årsmodell du velger har lite å si, men se på hva tidligere eier har fått gjort av utbedringer. Tesla fikser oftest alt hvis tidligere eier har bedt dem om å gjøre det.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 24. juni 2017, klokken 01:20
Den som skiller seg litt ut er S60 med 75 kWh batteri. Den har stor reserve og kan lades til 100% uten tanke på degradering av batteriet.
Det er viktig å få med seg at de kun er de nyeste S60ene som har dette batteriet.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

turfsurf

Sitat fra: OlaM på lørdag 24. juni 2017, klokken 00:46Autopilot er fra sent 2014, panoramataket kom i forbedret versjon etter april 2015.
Viktig å presisere at det er snakk om produksjonstidspunkt. Vår S85D produsert 31/03 og levert 28/5 2015 hadde ikke det nye taket. I tillegg forbedret de ledningsnettet ved å forsegle kontaktene etter sommeren 2015. Så jeg ville primært kikket på biler produsert f.o.m da. F.eks 70D overpresterer på rekkevidde.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Stavangerske

Sitat fra: turfsurf på lørdag 24. juni 2017, klokken 12:26
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 24. juni 2017, klokken 01:20
Den som skiller seg litt ut er S60 med 75 kWh batteri. Den har stor reserve og kan lades til 100% uten tanke på degradering av batteriet.
Det er viktig å få med seg at de kun er de nyeste S60ene som har dette batteriet.


Takker for alle innspill. Er det altså snakk om et skille i slutten av 2015, både med hensyn til batteripakke (s60), seter, autopilot osv?
Får vel grave litt dypere i lommeboken for å slippe å henge etter når alle spiller sjakk mens de kjører
- Nissan Leaf 2012
- BMW 530d 2010

turfsurf

Nei, SW begrenset S60 kom vel omtrent samtidig med 75 pakken, mener det var ca samtidig med facelift (vårparten 2017)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Helge Alm

Iht skjemaet som jeg har oppdatert fra jeg bestilte min S70D i jan 2016, kom facelift og S.W.begrenset 75
til 60 KWh 9 juni 2016.

Sitat fra: turfsurf på lørdag 24. juni 2017, klokken 17:11
Nei, SW begrenset S60 kom vel omtrent samtidig med 75 pakken, mener det var ca samtidig med facelift (vårparten 2017)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA