Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TMS med solid km-stand

Startet av Chivas, onsdag 23. august 2017, klokken 09:39

« forrige - neste »

Chivas

Hei.

Parkerte i dag i Oslo og oppdaget at det digitale uret (den som fulgte med bilen - en e-golf) viste at jeg parkerte på nærmeste kvarteret (eks klokken 11:15 istedetfor 11:08 som var faktisk parkeringstidspunkt). Brukte så knappen bak for å trykke meg ørten ganger frem til 11:00 som parkeringstidspunkt.
Det samme skjedde igjen klokken 11:47, da viste uret at jeg parkerte 12:00.

- Vil ikke dette kunne skape fare for parkeringsbot, eller hva sier reglene?
- Hvordan få klokke til å vise faktisk tid?
- Hva er poenget med digital urskive hvis man allikevel må justere tiden?  :o
- Hvis dette er slik disse klokkene faktisk fungerer, må det vel være myyye bedre hvis de viser påbegynt kvarter slik at man slipper å stille klokken  ::)

Lars C. Krogenæs

Parkeringsselskapene (bortsett fra Trpmsø parkering) godtar at man får opp neste nærmeste kvarter. På 24-timers manuelle urskiver er det vanskelig å treffe akurat, så det er vel noe man da godtar på elektriske også.

Loven sier imidlertid at man skal sette tiden til ankomsttid.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

sylwester

#2
Jeg stilte klokka 14 minutter frem på min og de gangene jeg trenger så rykker jeg tiden litt nærmere faktisk tid.

De skivene med 24 timer som kommunen deler ut har streker hver halvtime så selv om jeg ikke gjorde det så skal det nye til at jeg får bot. Min har ikke 24 timer så I praksis fungerer den dårlig der det er 16 timers makstid.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Philip Marlowe

Sitat fra: Chivas på fredag 23. juni 2017, klokken 14:26
Hei.

Parkerte i dag i Oslo og oppdaget at det digitale uret (den som fulgte med bilen - en e-golf) viste at jeg parkerte på nærmeste kvarteret (eks klokken 11:15 istedetfor 11:08 som var faktisk parkeringstidspunkt). Brukte så knappen bak for å trykke meg ørten ganger frem til 11:00 som parkeringstidspunkt.
Det samme skjedde igjen klokken 11:47, da viste uret at jeg parkerte 12:00.

- Vil ikke dette kunne skape fare for parkeringsbot, eller hva sier reglene?
- Hvordan få klokke til å vise faktisk tid?
- Hva er poenget med digital urskive hvis man allikevel må justere tiden?  :o
- Hvis dette er slik disse klokkene faktisk fungerer, må det vel være myyye bedre hvis de viser påbegynt kvarter slik at man slipper å stille klokken  ::)

Da jeg fikk min første elbil for litt over 3 år siden, så kjøpte jeg en slik automatisk klokke som bare viste hvert hele kvarter. Jeg var like usikker som deg og spurte en parkeringsvakt som kom forbi mens jeg stod å se på denne klokken. Hun svarte at det var helt greit og at jeg bare kunne ta det med ro. Hun sa faktisk at det var lurt at jeg hadde kjøpt denne klokken da hun hadde bøtelagt flere elbilister som hadde glemt å stille de manuelle skivene sine. Siden den gangen har jeg parkert titt og ofte i Oslo sentrum og aldri fått bot.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA