Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vann inni bilen, under og i/på matter

Startet av JonErikN, tirsdag 22. august 2017, klokken 22:23

« forrige - neste »

JonErikN

Hei

Har akkurat kjøpt meg en Tesla med Ludicrous modus. Er det greit å gjøre med denne modusen hele tiden? Eller sliter dette mer på batteriet enn hvis man til daglig kjørerer i Sport ? Man har jo samme kjørestil samme hva slags modus bilen står i...men lurer da på om det er noe ekstra slitasje hvis den står i Luicrous...
P85D Ludicrous

snd

Ludi sliter ikke mer enn Sport med mindre wattpedalen brukes aktivt. Sport reduserer bare responsen (hvor fort du får maks effekt). Ludi modus er alltid på her.

Gratulerer med ny bil ;)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

JonErikN

P85D Ludicrous

Muffinman

Får vel mer rykkete overgang mellom pådrag og ikke med insane/ludde. Neppe sunt på sikt.

snd

Det reguleres med wattpedalen. Har ikke merket noe mer rykk i overgangen mellom pådrag og regen med Ludi/insane vs Sport. Årsaken kan være at jeg kjører med Low regen. Må nevnes at jeg ikke har prøvd Sport på over ett år  :P
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

JonErikN

Jeg merker ikke noe forskjell ved normal kjøring, så kan ikke tro det er "usunt". Jeg tenkte mer på om batteriet var i en annen "modus" slik at det blir mer slitt...
P85D Ludicrous

Rav4_EV

Kjørt 85.000 km i "insane" modus. Ingen problem. Finmotorikken i høyrebeinet må trenes uansett innstilling.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

snd

Sitat fra: JonErikN på lørdag 24. juni 2017, klokken 09:00
Jeg merker ikke noe forskjell ved normal kjøring, så kan ikke tro det er "usunt". Jeg tenkte mer på om batteriet var i en annen "modus" slik at det blir mer slitt...

Eneste "modus" som sliter på batteriet er å kjøre konstant med Max Battery Power.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

lightscribe

Opplevde for noen dager siden noe som jeg trodde bare kunne skje uerfarne. Holdte på med manøvrering av bilen i svak bakke. Rygget med hjelp fra tynge-kreften og da det skulle bremses var det gas pedalen jeg treff!  Da ble det forskrekkende tydelig at kroppen ubevisst trykker ganske mye hardere da den tror det er bremsepedal!  Bilen suste avgårde i helt motsatt retning! Fikk stoppet bilen for den traff noe men for ett adrenalin rush!

Denne gang gikk det bra men er veldig glad for at ingen fotgjenger var tilstede. Opplevelsen hadde vært ennå verre i Insane/Ludicrous mode.  Hadde det vært mulig tror jeg bilen hadde gjort mye av det daglige i pussycat mode ;)

knut.aulie

Sitat fra: lightscribe på torsdag 29. juni 2017, klokken 13:12
Opplevde for noen dager siden noe som jeg trodde bare kunne skje uerfarne. Holdte på med manøvrering av bilen i svak bakke. Rygget med hjelp fra tynge-kreften og da det skulle bremses var det gas pedalen jeg treff!  Da ble det forskrekkende tydelig at kroppen ubevisst trykker ganske mye hardere da den tror det er bremsepedal!  Bilen suste avgårde i helt motsatt retning! Fikk stoppet bilen for den traff noe men for ett adrenalin rush!

Denne gang gikk det bra men er veldig glad for at ingen fotgjenger var tilstede. Opplevelsen hadde vært ennå verre i Insane/Ludicrous mode.  Hadde det vært mulig tror jeg bilen hadde gjort mye av det daglige i pussycat mode ;)

lightscribe

Godt å vite at det ikke er sa ille i revers.  Den går litt fortere forover   ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA