Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla has updated its Autopilot hardware to suite called “HW 2.5"

Startet av afornebo, tirsdag 22. august 2017, klokken 12:50

« forrige - neste »

afornebo

Hei,

Jeg fant denne dekk og felg guiden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12415.0.html men er alt form mange sider til at man kan klare finne frem. Er det noen som kan anbefale noe gode piggfrie vinterdekk. Jeg har brukt Nokian Hakka R2 til nå og syns det har vært litt mye og ble fort slitte. Noen som har gode erfaringer og kan anbefale dekk?

De skal brukes på en 100D

knut3448

Jeg har ingen erfaring, men har akkurat handlet vinterhjul. Jeg ble anbefalt Michelin X-Ice 3 av en dekkforhandler jeg kjenner. Godt grep, også slipper man å bytte så ofte som med Hakka R2 (og Conti), sa de.

TomHenden

Jeg kan gå god for Michelin X-ice Xi3. Brukt de på både awd og rwd på model s. Pendlet mye trondheim - fredrikstad.
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

afornebo

Takk for svar. Hvor handlet dere disse?

Cirion

Jeg har holdt meg til Tesla sine anbefalte vinterdekk, som også har rett hastighets merking for bilen.
Pirelli Zottosero...

Natt og dag fra Hakka R2 på det føret jeg bruker dem...

De krever at man kjører etter forholdene, men i mitt tilfelle så bytter jeg når tempen faller under +15 grader på høsten og ikke før den stiger over +15 på våren. Så jeg kjører lenger på vinterdekkene.

Har 2 ganger tatt november tur til Alicante og den ene gangen møtt snøstorm i Danmark. Da er det digg med vinterdekk som også kan kjøre bilens maksfart på Autobahn.

Jeg kjører normalt sett på bare motorveier hele vintern og nyter gode vinterdekk til det. Men på vinterveier så kjører jeg etter forholdene og har hatt kjettinger i frunk'en. De har blitt benyttet 2 ganger på 4 vintre, og kun preventivt.

Kjører Hakka R2 og det suger baller. (Ja jeg mener NÅ, som i juni, snart juli...). Tesla Loaneren som jeg kjører nå har hatt Hakka R2 siden jeg fikk den og det funker ikke på Autobahn! Maks fart 170km/h men jeg tør ikke kjøre de over 150km/h.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: afornebo på torsdag 22. juni 2017, klokken 12:35
Hei,

Jeg fant denne dekk og felg guiden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12415.0.html men er alt form mange sider til at man kan klare finne frem. Er det noen som kan anbefale noe gode piggfrie vinterdekk. Jeg har brukt Nokian Hakka R2 til nå og syns det har vært litt mye og ble fort slitte. Noen som har gode erfaringer og kan anbefale dekk?

De skal brukes på en 100D

Soleklart Conti viking contact 6. Årets testvinner. Knallgode på vinterføre, men ikke myke slik Nokian R2 er. Pose og sekk.

Jeg ville ikke vært i tvil etter tre vintersesonger med Nokian R2 og en vintersesong med CVC6.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

MyMuffin

Etter 3 vintersesonger så kan jeg gå god for michelin X-ice3. Veldig fornøyd :)
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

snd

Kjører etter forholdet med Sottozero 3 245/35-21 (Ja 21"). Må ikke sammenlignes med Sottozero 2.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Muffinman

Selv om tråden det linkes til i førstepost er lang og vanskelig å finne frem i er den jo rette sted å spørre i. Resten av forumet blir jo uoversiktlig om man ikke skal bruke stickytrådene.

knut3448

Sitat fra: afornebo på torsdag 22. juni 2017, klokken 15:38
Takk for svar. Hvor handlet dere disse?
Jeg trengte komplette vinterhjul og kjøpte brukt med Hakka R2, men hadde nok handlet lokalt fra VT Dekk. Ellers er de jo brukbart billige her
https://www.skruvat.no/dekk/michelin/michelin-x-ice-xi3-pb532422.aspx

BMW850

Sitat fra: Cirion på torsdag 22. juni 2017, klokken 16:03
Jeg har holdt meg til Tesla sine anbefalte vinterdekk, som også har rett hastighets merking for bilen.
Pirelli Zottosero...

Natt og dag fra Hakka R2 på det føret jeg bruker dem...

De krever at man kjører etter forholdene, men i mitt tilfelle så bytter jeg når tempen faller under +15 grader på høsten og ikke før den stiger over +15 på våren. Så jeg kjører lenger på vinterdekkene.

Har 2 ganger tatt november tur til Alicante og den ene gangen møtt snøstorm i Danmark. Da er det digg med vinterdekk som også kan kjøre bilens maksfart på Autobahn.

Jeg kjører normalt sett på bare motorveier hele vintern og nyter gode vinterdekk til det. Men på vinterveier så kjører jeg etter forholdene og har hatt kjettinger i frunk'en. De har blitt benyttet 2 ganger på 4 vintre, og kun preventivt.

Kjører Hakka R2 og det suger baller. (Ja jeg mener NÅ, som i juni, snart juli...). Tesla Loaneren som jeg kjører nå har hatt Hakka R2 siden jeg fikk den og det funker ikke på Autobahn! Maks fart 170km/h men jeg tør ikke kjøre de over 150km/h.

Har hatt mine Sottozero 2 i 3 år og har samme meninga som deg, ikke så ille som noen skal ha det til. Hadde også en loaner med Hakka R2 fra Tesla Drammen i slutten av mai. Det var en hvit 85D. Er det denne du har? Sa ifra når jeg leverte den inn at de burde legge om da dette IKKE er dekk man skal kjøre med på sommeren.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

afornebo


petersv

R2 er jo en vinner på det verste vinterføret, men kjører man ikke da og lar bilen stå når det er glatt på E6 osv så kan man jo kjøre på "italienske akebrett" ;) Når det er sagt så skal Sotto 3 være endel bedre enn 2, men for all del, gå for Conti 6.

Peter

E_S

Jeg må ha nye vinterdekk til vinteren og kommer da til å gå for "tyske" vinterdekk og ikke "nordiske" myke dekk. I Norge kjører jeg 99% på bar (saltet) asfalt uansett, og da er det rett og slett bedre med slike dekk som kjører og bremser mye bedre på bar, våt vei enn de nordiske viskelærdekkene som er best på snø og is.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

rsomby

ContiWinterContact6 er et meget bra dekk. Det er ikke så mykt som R2 som kan oppleves som deigete å kjøre på. Jeg har kjørt 3 sesonger på R2 og nå siste sesong på CWC6 som er et dekk som gir en mye stivere og bedre kjørefølelse.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA