Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla has updated its Autopilot hardware to suite called “HW 2.5"

Startet av idar, tirsdag 22. august 2017, klokken 11:29

« forrige - neste »

Ferry

Jeg skjønner nå at jeg gjorde et røverkjøp da jeg betalte 3800,- for 32A/400V på veggen på nytt hus. Kan jo lure på hvor mange (ti)tusen elektrikerfirmaet gikk i minus på det oppdraget. Det gikk vel fort 2-3 dager på å få det plastrøret fra sikringsskapet og ut på veggen. Ledninger skulle trekkes. Så skulle de avisoleres og kobles i hver ende. Det måtte bores hull i veggen. Skruer skulle skrus. Det hele skulle dokumenteres. Husleie for kontorpersonalet er dyrt, det er forsikringer, opplæring osv. Hørt'n før?  ???

Griffel

Ja, det hender at en i en enebolig slipper lettvinnt.

Og ja 35000,- er nok over gjennomsnitt selv for en topp moderne løsning i en fellesgarasje, så hovedentrepenør har nok et godt påslag her på pris fra elektrikker.
Men glem eventyrpriser i 5 000-20 00,- for større systemer til fellesgarasjer.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Sitat fra: Griffel på torsdag 22. juni 2017, klokken 23:40
Sitat fra: elektrolux på torsdag 22. juni 2017, klokken 22:35
Kontakt vår samarbeidspartner Abot.

De har nettopp gitt tilbud på nesten halve denne kosten til et anlegg med 150 P plasser der samtlige beboiere får tilgang til opp til 22 kW lading fra et Zapcharger anlegg.
I betraktning av at du selger disse ladestasjonene for 16500,- er det ganske imponerende av Abot og kunne tilby disse ferdig installert, med tilhørende infrastruktur, for drøyt 17500,-

Ikke sant. Forklaringen er at Abot gjør dette usedvanlig rimelig, og der er også marginer å hente mellom prisen inn til Abot og prisen ut til kunde. Og når jeg sier nesten halvparten betyr det ikke halve kosten, men nesten halve kosten, altså noe mer enn 17500 kr, men betydelig rimeligere enn det vi her leser om.

Har ofte reagert på de prisene vi hører på installasjon av bl.a Zaptec. Det er ingen grunn til at prisen skal være så høy med tanke på at installasjonen er så enkel som den er. Her er en video som viser utstyret montert på 1 min.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

idar

Hei igjen, og takk for svarene som har kommet. Jeg skjønner på de at jeg i hvert fall gjør rett i å reagere på prisen som er gitt. Det er kun snakk om 16A, men det er i hvert fall ikke 10A da...

Jeg vet likevel ikke om jeg egentlig har noen opsjoner, om jeg ikke kommer i kontakt med andre beboere der jeg skal flytte? Så mitt siste håp er vel da kanskje om noen av dere som leser forumet her, selv eller kjenner andre, som skal flytte til Bråtejordet på Strømmen?

Hvis så er tilfelle, vil jeg veldig gjerne komme i kontakt med de.

hilsen Idar

knut.aulie

Hva med å forespørre firmaet som har gitt "tilbudet" på 35 tusen direkte hva de får og om det er mulige alternativer.

Hva med å si at du vil ha en Cee kontakt til trefas høytrykkspyler og se hva de tar for den?

elektrolux

Lite trolig at bygget har kapasitet for slike sprell. De aller fleste større bygg trenger et system med lastfordeling, og det er ikke mulig i mode 2.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 24. juni 2017, klokken 10:34
Hva med å forespørre firmaet som har gitt "tilbudet" på 35 tusen direkte hva de får og om det er mulige alternativer.

Hva med å si at du vil ha en Cee kontakt til trefas høytrykkspyler og se hva de tar for den?
Det er tydelig at du ikke har handlet ny bolig fra utbygger. Her er det begrenset hva som tilbys av tilvalg, ingen priskonkuranse på tilvalgene.
Alternativet er å vente til leiligheten er overtatt.

Underentrepenører er skviset på pris i håp om litt fortjeneste på tilvalg, og hovedenterpenør har sine påslag for administrasjon.

Kanskje har vi her en garasjeplass i parkeringskjeller i et annet bygg enn der leilighet finnes. Hva vet jeg, vi har svert få opplysninger.

Trolig er det akkurat det de tilbyr, en 16A kontakt matet fra ens eget sikringskap i et bygg kanskje et stykke fra garasjekjeller? Det går kanskje ann å finne ut via installatør hva de tenker på i denne forbindelsen.
Om dette er et system ala Zaptec eller stikkontakter matet fra eget skap, sansynligvis det siste, ellers hadde nok dette vært framhevet i salgsprospektet. (Eller kanskje en Salto ladestasjon 1 fas 16A matet fra ens eget skap).

Alternativet her er nok enten å kjøpe noe nå eller å vente et år til sameiet er etablert med et styre og da se på hva som er mulig å få gjennomført.

Ny kommuneplaner, etter hvert som de blir vedtatt vil trolig i likhet med Askers neste, ha et krav om at i nye felles garasjer skal det legges til rette for elbillading på alle garasje plasser. Dette blir nok vanlig om kort tid men hjelper jo ikke på prosjekter under bygging.
Så er jo opp til utbygger hva han vil tilby av tilrettelegging, dette blir jo et konkuranse element som vil gjenspeiles i kost/verdi av leiligheter noen markedsføres med høy standard og pris, andre er mer nøkterne.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Det er i alle fall framskritt:

Bate, Zaptec og Rønning elektro har inngått samarbeid om å tilby sikker lading av hybrid- og elbiler i Bates 700 boligselskap.

Om ikke utbygger legger på for mye avanse bør dette betyr rimeligere tilbud framover
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

knut.aulie

Sitat fra: Griffel på lørdag 24. juni 2017, klokken 16:25
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 24. juni 2017, klokken 10:34
Hva med å forespørre firmaet som har gitt "tilbudet" på 35 tusen direkte hva de får og om det er mulige alternativer.

Hva med å si at du vil ha en Cee kontakt til trefas høytrykkspyler og se hva de tar for den?
Det er tydelig at du ikke har handlet ny bolig fra utbygger.
Det har du helt rett i. [emoji1]
Men burde være mulig å kunne bruke sunn fornuft tenkte jeg.......

elektrolux

Har alltid forundret meg over hvor lettvindt omgang mange har med andre sine penger.

Så dette f.eks når jeg jobbet i oljen. "Alle" tok taxi på firmaet sin regning, mens de like godt kunne tatt buss eller ordnet privat transport. Selv kjørte jeg buss eller tok Vextrix'en til og fra flyplassen og fikk 30 kr i kjøregodtgjørelse. Alternativer var gjerne 700 kr i taxiregning dekket av firma.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Knut Røe

Må være enig her, bare se på landets politikere, veldig glade i å strø rundt seg med penger overalt i verden.
Oljebransjen har vel lenge vært kjent for ekstrem sløsing og rause kompensasjoner gitt for forholdsvis liten innsats.

Burger

2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

elektrolux

Tja.

Topic er vel høye priser, og jeg berører nå psykologien bak slik prissetting. Hvor uendelig lett det er når det ikke er ens egne penger det er snakk om. Om respektløs prissetting ovenfor utsatte grupper som allerede er i en vanskelig situasjon. Om å sko seg på ditto.

På kurs i forrettningsdrift lærer vi som bedriftsledere å prissette etter betalingsevne, og ikke etter den varen vi selger. Dette har jeg alltid misslikt. Vi skal ikke utnytte vår possisjon. Har utrolig beundring for fagfolk i utlandet. Der opplever en det som burde være en selvfølge også her på berget, nemlig at en betaler for den tid og kompetanse en har bestillt. Ikke hva det er mulig å loppe kunden for.

Er nok ekstra ille her på vestlandet, og vi har nok mange med høy moral også i Norge, men det er alt for mange "blåruss" som styrer prisnivået her på berget.

Husker godt han gamle mannen med alle skinnveskene i Stavanger sentrum. Der kunne en levere en bag til sying, og når en hentet den var svaret at han nok måtte ha 7-8 kr for jobben da hele bunnen måtte sys på nytt.... I dag tar skruppelløse blåruss gjerne dagens kroneverdi bare i fantasifulle påslag på faktura i form av miljøgebyr, verkstedsmateriell, etc

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Prøver du å si at noen ønsker å sko seg på en bølge av lader installasjoner som følge av et nytt regelverk.....

Det føyer seg vel inn i en rekke. Trenger jeg si mer enn B-vern.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

tientanic


Hei, jeg skal flytte til Bråtejordet og har intensjon om å skaffe elbil. Jeg antar at jeg er i samme situasjon som deg.

Har du signert på denne "35000 kroner-avtalen"? Jeg takket nei til tilbudet.

Interessert i å høre mer hva du har foretatt deg.

På forhånd takk.


Sitat fra: idar på lørdag 24. juni 2017, klokken 09:07
Hei igjen, og takk for svarene som har kommet. Jeg skjønner på de at jeg i hvert fall gjør rett i å reagere på prisen som er gitt. Det er kun snakk om 16A, men det er i hvert fall ikke 10A da...

Jeg vet likevel ikke om jeg egentlig har noen opsjoner, om jeg ikke kommer i kontakt med andre beboere der jeg skal flytte? Så mitt siste håp er vel da kanskje om noen av dere som leser forumet her, selv eller kjenner andre, som skal flytte til Bråtejordet på Strømmen?

Hvis så er tilfelle, vil jeg veldig gjerne komme i kontakt med de.

hilsen Idar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA