Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Hvordan går det med leveringen?

Startet av cra, fredag 25. mars 2011, klokken 19:51

« forrige - neste »

hens

Da må bensinmotoren stenges av ved passering av bomringen rundt byen.
Hvis batteriet går flatt innefor bomringen må du ringe avgiftsdirektoratet for å få en kode for å starte bensinbrenneren igjen.

Joda, vi befinner oss fortsatt på humor og kanari ;D
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lunde

Som sagt forutsetter det høyst sannsynlig en aktiv inngripen av sjåføren om man skal ende  turen med plass til strøm på batteriet. Motivasjonen til å utnytte et sånt system bør begrenses til sparepotensialet på bensinen og som de har nå en avgiftslette på vekt og effekt elektroavdelingen representerer.
Det ville vært galskap å la en potensiell elbil man "slipper å lade" komme like godt fra det som rene elbiler. Jeg vet at vår politikere ikke er så tankeløse at de lar seg lure her.
;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Lunde

@Granheim Opel skryter av tre moduser. En med ren batteridrift uten bensinmotor. En med eldrift og aggregat drift parallellt Og til slutt en modus der bensinmotoren er direkte koblet mot drivverket.
Da er den akkurat like mye elbil som en vanlig bensinbil eller som en Prius med assistanse fra elmotor.

De oppgir et et forbruk så lavt at utslippet er mindre enn 50 gram CO/km Om du tror dette er realistisk om du skal kjøre langt utover den optimale testsyklusen kan jeg garantere deg en overraskelse av uante dimmensjoner. Tipper det må oppleves før man innser det  ;)

Kjører du en "elbil" med flytende lading på langtur vil forbruket av bensin bli langt høyere pr mil enn i vanlige bensinbiler.
Det er alle disse ulike aspektene som gjør dette så vanskelig. Her utnyttes forbruk under optimale forhold som fasitt for de værste. Alt i beste ånd for å få ufortjente fordeler.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

commiesoft

Jeg hadde en gang en Datsun 160B som slapp opp for bensin inne på et
stort industriområde.

Jeg gadd jo ikke å gå, så da satte jeg bilen i gir og kjørte på startmotoren
helt fram til en bakke, sånn at jeg kunne trille ned inærheten av en bensinstasjon.

Kanskskje jeg burde søke om å få refundert noen avgiftskroner :)

El rayo

Sitat fra: commiesoft på søndag 01. mai 2011, klokken 19:50
så da satte jeg bilen i gir og kjørte på startmotoren

Kanskskje jeg burde søke om å få refundert noen avgiftskroner :)
Dagens gullkorn!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

#20
Glem å få tilbake noen kroner. Dette blir i tilfelle en "ladefri hybrid" ettersom startmotoren går på strøm fra batteriet som lades fra motoren som går på bensin..... ::)

Litt facts: Startmotoren er beregnet for å starte motoren. Som gammel bilelektriker har jeg ikke tall på alle de startmotorer som er ødelagt av varmkjøring. Loddingene som holder ankerviklingene til kommutatoren smelter, tinnet ligger sprayet rundt i huset og startmotoren stopper.
Kjør ikke startmotoren for lenge om gangen. Det blir dyrt! :o
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Haahov

#21
Prius kan brukes til så mangt
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA