Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Takstativ på ioniq?

Startet av Kim Kim, tirsdag 22. august 2017, klokken 08:35

« forrige - neste »

Luring

Sitat fra: Epleskreller på fredag 15. september 2017, klokken 23:44
Kjenner en som fikk 700k for sin godt utstyrte X60 for noen uker siden.
Ein maks utstyrt X75 kjem på rundt 890k, så det kan være riktig pris det.

Luring

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 16. september 2017, klokken 07:55
Tenker du å ha bilen opp mot 10 år så er det nok bedre å slukøret traske tilbake til Tesla sin salgsorganisasjon fremfor å lete videre på Finn.
De får få ny ein sjanse ja, når humøret kjem seg.....

Knut Røe

Det er nok også lett å tro at man vil ha bilen i 10 år.
I løpet av 3 til 5 år er sjansen stor for at man har lyst på noe nytt. Ikke spesielt kult å betale lån  hver måned på en 8-9 år gammel bil.
Hva er det de garanterer på batteriet nå, 8 år og ubegrenset km, eller var det 160 tusen km?
Jeg vil tro noen slike reparasjoner kan komme opp i stygge summer. Ser jo en del som har fått driftsstans i det siste, både her inne og TB blant annet. Er nok ikke billig å bli hentet midt i ødemarken og så ha bilen til reparasjon i 2-3 uker. Å eie en Tesla utenfor garanti kan fort bli svært kostbart og uforutsigbart.

Jon Braathen

Det er vel ikke noe kapasitetsgaranti på batterier fra Tesla, bare at de skal 'virke'  i 8år?
Så om batteri har tapt seg til 20% av kapasiteten trigger ikke det noen form for garanti bytte av batteri.?
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

olavxxx

Sitat fra: tiger``n på lørdag 16. september 2017, klokken 08:28
Det er nok også lett å tro at man vil ha bilen i 10 år.
I løpet av 3 til 5 år er sjansen stor for at man har lyst på noe nytt. Ikke spesielt kult å betale lån  hver måned på en 8-9 år gammel bil.
Hva er det de garanterer på batteriet nå, 8 år og ubegrenset km, eller var det 160 tusen km?
Jeg vil tro noen slike reparasjoner kan komme opp i stygge summer. Ser jo en del som har fått driftsstans i det siste, både her inne og TB blant annet. Er nok ikke billig å bli hentet midt i ødemarken og så ha bilen til reparasjon i 2-3 uker. Å eie en Tesla utenfor garanti kan fort bli svært kostbart og uforutsigbart.
Det er 8 år og ubegrenset km på DU og batterier.
Man kan også kjøpe utvidet garanti etter 5 års garantien som dekker bilen.

geear

Stemmer det. Antageligvis vil definisjonen av "virke" ende opp i rettsapparatet på et eller annet tidspunkt, så det kan bli spennende.

Litt enklere å forholde seg til de andre, feks VW, som garanterer 70% kapasitet etter 8 år/160kkm. Ser at flere andre kommer etter på den nå.

Slik det ser ut nå så løper VW en liten risiko med 70%-garantien, men det trygger allikevel forbrukeren.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Luring

Sitat fra: tiger``n på lørdag 16. september 2017, klokken 08:28
Å eie en Tesla utenfor garanti kan fort bli svært kostbart og uforutsigbart.
Det er vel mitt største forbehold med å kjøpe ein Tesla i dag, men eg trur nok både deler og service på sikt blir avmonopolisert.

Knut Røe

Du kan jo spørre Tesla om de er interessert i å programmere noe på bilen som du har byttet selv for eksempel.
Du finner temmelig fort ut at du har med et amerikansk selskap å gjøre, både på godt og vondt.

olavxxx

Sitat fra: Luring på lørdag 16. september 2017, klokken 07:56
Sitat fra: Epleskreller på fredag 15. september 2017, klokken 23:44
Kjenner en som fikk 700k for sin godt utstyrte X60 for noen uker siden.
Ein maks utstyrt X75 kjem på rundt 890k, så det kan være riktig pris det.
Synes han fikk veldig god pris, jeg personlig ville tenkt slik hvis jeg så på en 1år gammel 7s x60d med alt utenom FSD, med 15k km:








FaktorX60DX75DJuster pris med
kmstand15.000 km0 km-30.000 (2kr * 15.000)
Autopilot12.5-15.000
Batteristørrelse6075-20.000 (tror det er prisen for å låse opp?)
Alder1 år0 år-100.000 kr
Ytelse 0-1006.25.2-30.000
Pris jeg ville gitt624.000819.000 kr819.000 - 30.000 - 15.000 - 20.000 - 100.000 - 30.000

Ps. prisene er litt ut av luften og alle verdsetter forskjellige features forskjellig, men jeg synes 700k for en X60D er et veldig bra salg :-P

Knut Røe

Det er nok mer enn 20 tusen for å gå fra 60 til 75. Er det rundt 45 på X?

spirrevipp

Leste jeg 48k i en annen tråd for å låse opp til X75 tro?

Synes og 700k høres ut som en god pris... for selger!
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

DrNox

Sitat fra: Luring på lørdag 16. september 2017, klokken 12:19
Sitat fra: tiger``n på lørdag 16. september 2017, klokken 08:28
Å eie en Tesla utenfor garanti kan fort bli svært kostbart og uforutsigbart.
Det er vel mitt største forbehold med å kjøpe ein Tesla i dag, men eg trur nok både deler og service på sikt blir avmonopolisert.
Her er en kar som liker Tesla, men som heller ikke er helt fornøyd..

Kim Kim

#102
Sitat fra: Luring på fredag 15. september 2017, klokken 23:28
Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. september 2017, klokken 14:36
Hva gikk galt med Tesla sin salgsorg?
Eg bad om fullstendig beskrivelse av finansieringa for å sjå kva ein går inn på, men det har eg ikkje fått etter fleire forespørsler og den vil dei ikke gje ut før ein signerer låneavtalen antar eg. (ref. annen forum bruker: "I forkant ble det på forespørsel gitt muntlig beskjed om at det ikke var mulig å få innsyn i betingelsene på lånet før en lånesøknad var innvilget.")

Dette kan umulig stemme, at man ikke får lånebetingelser før man har signert lånet?

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

peik

Jeg ble så irritert over å ikke få svar på lånebetingelsene at jeg kjøpte en helt annen bil. Dieseltralle en stund til å påvente av bedre totalopplevelse ved å eie/kjøpe elbil...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

msater

Merkelig, jeg fikk lånebetingelser tilsendt på e-post fra selger umiddelbart etter at søknaden var i boks. Helt standard papirer som lignet veldig på huslånet i formatet.
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA