Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Takstativ på ioniq?

Startet av Kim Kim, tirsdag 22. august 2017, klokken 08:35

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Jejl på fredag 18. august 2017, klokken 08:53
300 ganger på SC eller CHAdeMO, og bilen får maks 95kw lading.

Gjelder det X75D også? I så fall ikke store forverringen, får jo maks 102kW nå ;)

300 ganger, det holder vel kanskje 5 år for meg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

snd

Hva menes med 300 ganger? 300 ladesykluser, antall tilkoblinger til DC-ladere, eller..?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Jejl

Sitat fra: snd på fredag 18. august 2017, klokken 12:57
Hva menes med 300 ganger? 300 ladesykluser, antall tilkoblinger til DC-ladere, eller..?
Etter det jeg husker så var det 300 tilkoblinger, og ikke 300 ladesykluser. Mener det var et tilfelle av en lignende begrensning på en 85kwh pakke, men der var antallet tilkoblinger mye høyere.

Jejl

Sitat fra: jkirkebo på fredag 18. august 2017, klokken 11:13
Sitat fra: Jejl på fredag 18. august 2017, klokken 08:53
300 ganger på SC eller CHAdeMO, og bilen får maks 95kw lading.

Gjelder det X75D også? I så fall ikke store forverringen, får jo maks 102kW nå ;)

300 ganger, det holder vel kanskje 5 år for meg.
Vet ikke. Etter det jeg husker så gjaldt det hovedsaklig 90 kwh pakken.

Luring

Vekker denne til live igjen....

Etter å blitt litt fedup med salgsorganiasjonen til Tesla såg eg meg litt om på finn.no, trudde vel egentlig det burde normalisere seg litt etter at de nye prisene er har vært i markedet litt, men det ser ikkje slik ut.
Fortsatt er det X60er som iallefall ligg 100 000 for høgt.
Nokon som kjenner til kva dei egentlig går for?

Når ein tar nyprisen for ein X75 og trekker 8k fra henvising og for nåverdi av rimelig rente på 0,25%(ca. kr 50k for et lån på 700000/10 år og 1,5% rentefordel kontra innskudd) får ein jo ein standard NY X75 ned mot og under 620000,-
Da burde ein X60 2016 modell kostet godt under 550000,- med 60kWh batteri.

olabt

mulig det er litt skjevt ut på x75 og x60 da de har gått en god del ned i pris.. x90 viser seg jo å ikke være så på jordet alikevel ettersom alle disse rabattene viste seg å ikke stemme...
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

1000kwh

Sitat fra: Luring på fredag 15. september 2017, klokken 14:00
Vekker denne til live igjen....

Etter å blitt litt fedup med salgsorganiasjonen til Tesla såg eg meg litt om på finn.no, trudde vel egentlig det burde normalisere seg litt etter at de nye prisene er har vært i markedet litt, men det ser ikkje slik ut.
Fortsatt er det X60er som iallefall ligg 100 000 for høgt.
Nokon som kjenner til kva dei egentlig går for?

Når ein tar nyprisen for ein X75 og trekker 8k fra henvising og for nåverdi av rimelig rente på 0,25%(ca. kr 50k for et lån på 700000/10 år og 1,5% rentefordel kontra innskudd) får ein jo ein standard NY X75 ned mot og under 620000,-
Da burde ein X60 2016 modell kostet godt under 550000,- med 60kWh batteri.
Hva gikk galt med Tesla sin salgsorg?

Knut Røe

For lite folk i forhold til antall biler som selges?

spirrevipp

Sitat fra: Luring på fredag 15. september 2017, klokken 14:00
Når ein tar nyprisen for ein X75 og trekker 8k fra henvising og for nåverdi av rimelig rente på 0,25%(ca. kr 50k for et lån på 700000/10 år og 1,5% rentefordel kontra innskudd) får ein jo ein standard NY X75 ned mot og under 620000,-

Blir vel litt feil å "cashe ut" fordelen av billig lån over 10 år som en kontantrabatt på bruktbil? Tror ikke du finner noen selgere som blir med på det regnestykket.  :laugh:

Men ja, det er mange biler på Finn som kommer særs dårlig ut av sammenligning med ny. Gjelder i begge ender av skalaen virker det som. Flere biler hvor prisen etter mange måneder settes ned med 5-10k som jeg neppe ville vurdert om selv om de ble satt ned 100k... Er nok endel som synes det er kjipt å selge Model X nå.

Det er vel noen X90'er mellom 800-900k som kan være brukbare bruktkjøp sammenlignet med ny.

Forøvrig nysgjerrig på hva som skar seg med Tesla, jeg synes ting har gått på skinner så langt, selv om det var litt stress akkurat rundt prisreduksjonene.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Luring

Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. september 2017, klokken 14:36
Hva gikk galt med Tesla sin salgsorg?
Eg bad om fullstendig beskrivelse av finansieringa for å sjå kva ein går inn på, men det har eg ikkje fått etter fleire forespørsler og den vil dei ikke gje ut før ein signerer låneavtalen antar eg. (ref. annen forum bruker: "I forkant ble det på forespørsel gitt muntlig beskjed om at det ikke var mulig å få innsyn i betingelsene på lånet før en lånesøknad var innvilget.")

Luring

Sitat fra: tiger``n på fredag 15. september 2017, klokken 15:04
For lite folk i forhold til antall biler som selges?
Kan være, men når eg var oppom butikken (eg jobber 500m frå butikken) var der iallefall nok selgere, men epost svarar dei ikkje på ser det ut til, og eg har ikkje tid til å reke i butikken i tide og utide.

Epleskreller

Kjenner en som fikk 700k for sin godt utstyrte X60 for noen uker siden.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Luring

Sitat fra: spirrevipp på fredag 15. september 2017, klokken 15:50
Blir vel litt feil å "cashe ut" fordelen av billig lån over 10 år som en kontantrabatt på bruktbil? Tror ikke du finner noen selgere som blir med på det regnestykket.  :laugh:

Nå er eg kjøper og ikkje selger ser du ....
Uansett er det dagens priser på bilen ein må sammeligne med, og gunstig finansiering drar jo kostnad ned, eg hadde tom. rekna bankinnskudd som alternativ. Bruktbilen må finansierast den og og til høgare kostnad enn ny bil.
Men 10år er nok mykje sjølv om det er mitt perspektiv på bilkjøp.

Taffelman

Ved fullfinansiering på 10 år til 0,25% rente blir månedsbeløpet for et "Tesla lån" på 700.000,- det samme som et "grønt billån" hos f.eks DNB på 470.000,- dvs ca 6.000,- pr mnd.

Mange er mer opptatt av løpende kostnader enn total kostnad, og da blir brukt Tesla med vanlig billån plutselig veldig lite attraktivt sammenlignet med rentekampanjen på nybil.

X75D
TM3 LR AWD

spirrevipp

Sitat fra: Luring på fredag 15. september 2017, klokken 23:45
Nå er eg kjøper og ikkje selger ser du ....
Men 10år er nok mykje sjølv om det er mitt perspektiv på bilkjøp.
Selv om du er kjøper så er du avhengig av å finne en selger som er på samme bølgelengde før det blir noe handel ser du...  :P

Tenker du å ha bilen opp mot 10 år så er det nok bedre å slukøret traske tilbake til Tesla sin salgsorganisasjon fremfor å lete videre på Finn.

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA