Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-Golf 2018. Ladestasjon -> 3-Fase 230V 16A

Startet av mortenstj, onsdag 21. juni 2017, klokken 15:04

« forrige - neste »

Gazer75

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 22. juni 2017, klokken 01:45Når bilen brukes på 230V 3-fase og ladestasjonen signaliserer 16A så begrenser også bilen ladestrømmen i L1 og L2 til 16A. L3 brukes istedenfor N og i den går det 28A. Det fungerer dårlig på 230V 3-fase.
Kvifor skjer dette? Altså at det blir 28A på N.
2020 e-Golf (2023-)

turfsurf

Sitat fra: Gazer75 på søndag 23. februar 2025, klokken 17:36
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 22. juni 2017, klokken 01:45Når bilen brukes på 230V 3-fase og ladestasjonen signaliserer 16A så begrenser også bilen ladestrømmen i L1 og L2 til 16A. L3 brukes istedenfor N og i den går det 28A. Det fungerer dårlig på 230V 3-fase.
Kvifor skjer dette? Altså at det blir 28A på N.
Det har med faseforskyvningen på IT vs TN å gjøre, og det at N er felles for alle fasene. På TN nett er den 120 grader, og summen av sinusspenningen mellom de tre faselederne og N blir til enhver tid 0. På IT nett "jukser" man og bruker L3 som N, og da får man ikke en balansert belastning som kansellerer ut hverandre, gitt at man ikke lader i deltakobling.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA