Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Takstativ på ioniq?

Startet av koltor, mandag 21. august 2017, klokken 20:02

« forrige - neste »

koltor

Er det noen som har bestilt og mottatt en Maraton Edition?
Min lander tidlig august, og jeg undrer på om de Maraton-emblemene ved speilene og bak er lett å fjerne uten å etterlate merker. Noen med erfaring på dette? Antar de ikke er like "fabrikkmontert" som de andre standardemblemene på bilen, så jeg håper det er mulig å fjerne.

Kanskje litt jålete, men det kosmetiske er viktig for meg når det kommer til bil  8)
- iX3 reservert
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition)
- 2014 F20 116d (ex)

Orbit

Tipper disse er festet med dobbeltsidig tape, på linje med all annen merking på BMW'er (unntatt BMW-rondellen/logoen). Tanntråd og litt varme skal duge. Siden bakluka er i glass, er det liten fare for striper der (men vær forsiktig med varme). Bruk den til å øve på teknikken, og ta deretter speilene.

Men siden bilen ikke er produsert ennå, tipper jeg dette er en opsjon som forhandler lett kan plukke ut om ønskelig. Enklest og tryggest slik!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

koltor

Forsøkte å få forhandler til å gjøre det (Bavaria Økern), men det var ingen lovnader. Går igrunn ut fra at den blir levert med emblemer.
Tanntråd var et bra tips!
- iX3 reservert
- 2014 F20 116d (ex)

Klykken

Det er høyst sannsynlig limt på som de fleste emblemer er. En forsiktig bruk av plastskrape og limfjerner vil gjøre susen.
Limfjerner: 3M Scotch-Weld Sitrusspray er konge til slikt https://coop.no/sortiment/obs-bygg/maling-og-tilbehor/rengjoring/3m-spray9pr
Plastskrape: http://bilnerden.no/multi-purpose-plastic-scraper-2-pakning

Evt får du sikkert løst emblemene med forsiktig bruk av varmepistol også.

Mulig du bør polere litt lett etterpå for å fjerne spor av merkene helt.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Tesla65

På min er de ikke limt på speilene, men på dør forran tror jeg. Ingen merker på bakdør.
Ett merke mellom seter forran.
Plast merker med dobbelsidig tape kan det se ut som.
Hvit P85 Solgt

Klykken

Er det noen med bilder hvor man kan se disse merkene? Kan ikke finne noen på nett...
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

Et lite glimt av merkene foran her:

Tror det også er et litt større merke (til høyre?) på bakluka, så et par slike i3 da jeg var forbi forhandler sist.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Autowinder

Er ikke Marathon Edition bare som leasingbil? Er du sikker på det er OK fra eier å modifisere dette?
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Tesla65

Hvit P85 Solgt

koltor

Jeg skal lease, men i følge selger burde det ikke være noe problem å fjerne de merkene  ;D
- iX3 reservert
- 2014 F20 116d (ex)

Ingeniøren

Det er da helt ok å ha på de merkene - så skiller du deg litt ut :+1:

Hilsen en som har løpt helmaraton  :laugh:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

koltor

Du har et poeng! Nå skiller den seg allerede litt ut siden den ikke har de typiske blå detaljene rundt nyrene og nede på sidene, men jeg får i det minste muligheten til å fremstå som sporty  :angel:
- iX3 reservert
- 2014 F20 116d (ex)

StigH

Tok en titt på Maraton Editionen da jeg var innom BMW forhandler i dag. Den er jammen meg lekker den gitt. Personlig ville jeg nok latt merker og slikt være. Syns bilen var fin sånn den stod jeg. Da er bilen som den er og viser at det er en spesifikk modell. Hvem vet, om noen år syns kanskje noen at denne kan være kul å ha og at det muligens blir en affeksjonsverdi på de :)
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

gardkarlsen

Jeg har en Maraton edition og jeg mener de er limt på. Men jeg kan ta en nærmere kikk og ta et par bilder
Mvh
Gard

koltor

Helt suverent, Gard  :)
Siden du har fått den ... fikk du klokken samtidig som bilen?
- iX3 reservert
- 2014 F20 116d (ex)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA