Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

lys

Startet av Christopher Neumann Ruud, mandag 21. august 2017, klokken 19:48

« forrige - neste »

daktari

Ap2 leser fortsatt ikke skilter. Men styringen var bedre! Den strever fortsatt med ved å drive utover i en lang sving, men starter svingen tidligere.

Trustno1

Sitat fra: Guybrush på torsdag 22. juni 2017, klokken 23:30
Jaja. AP1 leser skilter. Opplevd flere ganger at bilen viser midlertidige 30/50 soner pga veiarbeid. Neppe i gps databasen.
Som sagt, i dag fulgte bilen automatisk fartsgrensene. Digg!

Ikke fult så digg når bilen har en tendens til å "huske" disse midlertidig fartsgrensene i ukesvis etter de er tatt bort.

lunitiks

Ok, kan definitivt bekrefte at noe har skjedd med fartsgrensebegrensning i 17.24.28!

Frem til i dag har jeg aldri hatt noen Autopilot-begrensning av fartsgrensene på veistrekningen min til jobben.

I morges, etter å ha oppdatert til 17.24.28 i går kveld, var AP(1) begrenset til fartsgrense+3km/t på *samtlige* deler av veistrekningen der det er fartsgrenseskilt  >:(
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

Samme erfaring her. Latterlig irriterende i 80 sone med begrensing på 75  :-1-:
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

snd

Kanskje endre tittelen til IKKE OPPGRADER TIL 17.24.28!
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

DagfinnN

Sitat fra: lunitiks på fredag 23. juni 2017, klokken 12:21
Ok, kan definitivt bekrefte at noe har skjedd med fartsgrensebegrensning i 17.24.28!

Frem til i dag har jeg aldri hatt noen Autopilot-begrensning av fartsgrensene på veistrekningen min til jobben.

I morges, etter å ha oppdatert til 17.24.28 i går kveld, var AP(1) begrenset til fartsgrense+3km/t på *samtlige* deler av veistrekningen der det er fartsgrenseskilt  >:(
Da har du kanskje satt grensen til å være +3. Jeg har satt min til å være + 6 og den grensa holder bilen. Hva er galt med det?
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Guybrush

#22
Sitat fra: DagfinnN på fredag 23. juni 2017, klokken 18:06

Da har du kanskje satt grensen til å være +3. Jeg har satt min til å være + 6 og den grensa holder bilen. Hva er galt med det?
Hvis bilen mener at det er en annen fartsgrense enn det faktisk er, er det ganske kjedelig ja...
Så bilen klaget på det i dag selv, men bare i displayet. Den styrte fortsatt over 87 i 80-sona. Flere som har det sånn?

ASK1973

Er det forskjell på AP2 i hhv TMS og TMX?

Jeg har TMX med AP2. Den er bare en uke gammel, men den leser ikke fartsskilt særlig bra og selvkjøring er svært ustabil. Den tar f.eks ikke hensyn til at det er en rundkjøring (holder bare farten). Noen som har samme erfaring? Bedrer det seg med tiden?

Guybrush

Sitat fra: ASK1973 på lørdag 24. juni 2017, klokken 07:43
Er det forskjell på AP2 i hhv TMS og TMX?

Jeg har TMX med AP2. Den er bare en uke gammel, men den leser ikke fartsskilt særlig bra og selvkjøring er svært ustabil. Den tar f.eks ikke hensyn til at det er en rundkjøring (holder bare farten). Noen som har samme erfaring? Bedrer det seg med tiden?

Dagens løsning fra Tesla er ment til å fungere på motorvei, med minimum 2 felt i samme retning. Rundkjøring er ikke en del av dagens løsning.

Øggen

Eineste positive med oppdateringa, e at no kan ej sveipe med visker'n uten at lysa går på  ;)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Hodetelefoner

Bilen leser ikke skilt lengre. Henter ifra en database.
Skal prøve en reset før jeg reiser i morgen. Se om det hjelper

Wilma

Jeg oppdaterte nylig og testet ut litt i går kveld. Var redd det skulle bli en stor neddtur men jeg fikk kjøre i +8km i de fleste sonene. Det som var mest frustrerende var opphevinger av fartsgrenser. Da brukte bilen lang tid til å finne rett fart. Kjørte da en stund i 70km som maks men så hentet den antakelig fartsgrensen fra GPS og jeg fikk kjøre 88km.

Min bil leser skilt. Ser ingen endringer på det etter siste oppdatering.

Jeg starter på to ukers ferie til Sverige neste uke. Håper ikke at siste nytt ødelegger noe av kjøregleden :)
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Hodetelefoner

AP1 bilen leser skilter som en helt igjen  8)

ASK1973

Sitat fra: KristofferH på søndag 25. juni 2017, klokken 08:24
AP1 bilen leser skilter som en helt igjen  8)
Hvordan foretar du en reset? Min TMX med AP2 (17.24.28) leser ikke skilt og regulerer dermed ikke farten underveis.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA