Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvor viktig er navnet på bilen?

Startet av Kanon, mandag 21. august 2017, klokken 10:46

« forrige - neste »

Kanon

Vurderer og ta i3 (22Kw/60 ah versjonen) fra Lillehammer til Molde og retur om 14,dagers tid. Ser det er smått med ladere etter Dombås. Må og mot mine prinsipper bruke Arctic roads sine ladere på Dombås og Lesja? 
Noen som har kjørt strekningen med i3, og kan dele erfaringer?

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TorS

Kjørte T/R Ålesund - Vinstra i helgen. Ikke noe problem med AR laderen på Bjorli (Lesja) eller den ene av to jeg brukte på Dombås. Det var tidligere to ladere på Bjorli, men nå er den ene fjernet. Bruker GoCharge appen og tegner ett månedsabonnement til 399,- og avslutter så snart turen er over.

(Jeg har også store aversjoner mot å bruke AR ladere, men så lenge de er en "propp" mellom Nord-vestlandet og Østlandet biter jeg meg i det. Det skal vel komme GK ladere her i løpet av 2017. En mulighet, som jeg har brukt en del på sommerstid, er via Geiranger, men det blir jo noe ekstremt dersom du skal til Molde.)
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

Gordon Retriever

#3
Otta-Åndalsnes med ca 19kWh tilgjengelig er et stykke utenfor komfortsonen etter min smak.  I tillegg er trafikken mellom Dombås og Åndalsnes såpass aggressiv at du  raskt får en hale av biler etter deg hvis du kjører økonomisk. Skal du følge trafikkstrømmen, må du lade underveis.

Returstrekningen Åndalsnes-Otta ville jeg ikke prøvd på én lading.
Et alternativ her er Molde-Sunndalsøra-Oppdal-Otta.

bromm

Det enkleste er å stikke over Rondane fra Dombås og ned til Ringebu. Kortere enn E6 og fantastisk natur - har kjørt der flere ganger med min 60Ah. Men det forutsetter selvfølgelig at AR-laderen på Dombås fungerer. I Ringebu står det en fra GK som man bare trenger et lite kvarter på for å nå Lillehammer...

Kanon

Broom:
Kan vel ikke bli kortere når målet er Molde?
Og fra Ringebu til Hjerkinn/Dombås stiger det en del, da må det vel bli trangt med 60ah ?

i05L0

#6
Sitat fra: Kanon på tirsdag 20. juni 2017, klokken 18:00
Vurderer og ta i3 (22Kw/60 ah versjonen) fra Lillehammer til Molde og retur om 14,dagers tid. Ser det er smått med ladere etter Dombås.

Hva med en alternativ rute via Stryn? Da kan du for eksempel hurtiglade på Ringebu, Bismo, Stryn (eller Grodås) og deretter kjøre ferge Stranda-Stordal, hurtiglade på Sjøholt før siste etappe Vestnes-Molde. Grønn kontakt hele veien.
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

Kristian O

Fått med deg at GK har åpna lader på Lesjaverk?
AC- punkt ikkje i drift enda ifølge app, men det burde bli i orden snart. Ingen CCS ser det ut til.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

i05L0

Kjørte nettopp Oslo-Otta-Stryn og kan bekrefte at Grønn kontakt har satt opp doble hurtigladere på Grotli og Folven (Hjelledalen). Det ser ut som det kun er dager før disse er operative. Fra før er det operative ladere i Stryn, Grodås og Bismo. Så nå er dekningen akseptabel!
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

Gordon Retriever

Sitat fra: Kristian O på søndag 02. juli 2017, klokken 20:34
Ingen CCS ser det ut til.

Jo?



Ellers er dette strålende nyheter.  Takk til Grønn Kontakt - og til Enova...
Ennå ett skritt nærmere fullstendig irrelevans for Arctic Roads. :D

Kristian O

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 02. juli 2017, klokken 22:03
Sitat fra: Kristian O på søndag 02. juli 2017, klokken 20:34
Ingen CCS ser det ut til.

Jo?



Ellers er dette strålende nyheter.  Takk til Grønn Kontakt - og til Enova...
Ennå ett skritt nærmere fullstendig irrelevans for Arctic Roads. :D
Du har heilt rett, det er CCS der. Hadde valgt vekk visning av CCS  ::)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Gordon Retriever

Sitat fra: i05L0 på torsdag 29. juni 2017, klokken 16:35
Hva med en alternativ rute via Stryn? Da kan du for eksempel hurtiglade på Ringebu, Bismo, Stryn (eller Grodås) og deretter kjøre ferge Stranda-Stordal, hurtiglade på Sjøholt før siste etappe Vestnes-Molde. Grønn kontakt hele veien.

Er man i opplev-Norge modus, kan varianten Otta - Bismo - Geiranger - Molde anbefales.  Fortum i Geiranger. Lengste avstand mellom ladere er ca. 80 km. :)

JorgenM

Den strekka (Otta - Molde) kjører vi neste uke. 35 år siden sist jeg var i Geiranger, husker de ettermonterte og sikkert veldig billige bremselysene innenfor bakvinduet smeltet ned mot Geiranger :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Kanon

Sitat fra: Kristian O på søndag 02. juli 2017, klokken 20:34
Fått med deg at GK har åpna lader på Lesjaverk?
AC- punkt ikkje i drift enda ifølge app, men det burde bli i orden snart. Ingen CCS ser det ut til.

Ja men det var godt nytt!
Da skal en klare seg uten AR også via Dombås/Lesja

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA