Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppvarming av iMiev når lader er koblet på

Startet av Griffel, torsdag 24. mars 2011, klokken 21:05

« forrige - neste »

Griffel

Tide Sjø vil bygge om MF Finnøy til batteriferje. Den kan være helelektrisk i første kvartal 2012.
MF Finnøy trafikkerer strekningen Oanes – Lauvvik i Rogaland. Overfarten er på 10 minutter, det vil si ideelt for en batteriferje.

http://www.tu.no/industri/article278623.ece


Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

Endelig er det noen som har tatt til vettet!
Aprilspøken internt i sporveien i Oslo var at deler fra de gamle T-banevognene skulle resirkuleres for å kjøre miljøvennlige Osloferger.
Vippetangen -Hovedøya hadde faktisk vært en mulighet uten hitec og store investeringer.

Gjett hvem som tipset redaksjonen.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lunde

De fleste moderne ferjer er allerede diselelektriske. Med andre ord godt forberedt på batteridrift i stedet for dieselaggregat. Om de bare putter på batterier blir det fort en hybrid som kan lades fra nett og diesel om nødvendig.
Har erfaring med hybriddrift på båt sev. Av en vekt på ca 500 tonn var ca 90 batterier. Funka fint det  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

El rayo

Sitat fra: Lunde på mandag 07. mars 2011, klokken 17:09
Har erfaring med hybriddrift på båt sev. Av en vekt på ca 500 tonn var ca 90 batterier. Funka fint det  ;D
Men den fløt vel ikke så godt..... ;)
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

bosonic

Sitat fra: El rayo på mandag 07. mars 2011, klokken 21:04
Men den fløt vel ikke så godt..... ;)

Batterier inngår i ballast selvfølgelig 8)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA