Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Alcantaratak blitt standard?

Startet av bobakka, søndag 20. august 2017, klokken 23:37

« forrige - neste »

bobakka

Jeg har landet på en i3 etter snart 130 000 km i en iMiev.

Nå står valget mellom en Charged med ryggekamera, ACC og stoffseter eller en Fully Charged.
Prisen på Charged med utstyret jeg har plukket ut er ca. 30 000 under en Fully Charged.
Noen som har noen synspunkter på om Fully Charged er verdt den ekstra prisen?

Såvidt jeg har oversikt over er det jeg får med i tillegg på Fully Charged:
Comfort Access, Soltak, Skinn-interiør, LED-nærlys, Stor NAV skjerm, Internet access (m kartoppdateringer etc) i 3 år, HiFi, Bluetooth og penere felger.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Sarepta

30000 for alt det utstyret snakker for seg selv. Jeg hadde uten tvil valgt fully charged. Det eneste i den pakken jeg kanskje, hvis det hadde vært mulig, hadde valgt bort, var skinnsetene. Mye av det ekstra utlegget vil du for øvrig få igjen når du skal selge bilen igjen.

Bowers

Det blir til slutt en vurdering man må gjøre selv, men... Jeg har ingen tvil om at et tillegg på 30k er mer enn verdt det.

Mine vurderinger:
Comfort access - savnes ikke før man har det, men når man har det så er det helt knall.
Skinn - mye penere enn stoff i mine øyne (smakssak) og er mer attraktivt når bilen evt skal selges igjen.
Soltak - Elendig plassering på i3'en mht sol i øynene, men litt deilig på de rette dagene. Ikke noe must.
LED - NØDVENDIG! Halogen hovedlysene er farlig dårlige.
Stor Navi - Hever "nivået" på interiøret betydelig og er selvsagt også bedre å bruke.
HiFi - HK anlegget BMW leverer er elendig i forhold til hva man bør forvente av et HK anlegg i en BMW, men milevis bedre enn standard anlegget.

Husk også at en fully charged bil trolig vil være mye enklere å kvitte seg med igjen når den tiden kommer (med mindre det er snakk om leasing)

rth

Min personlige mening.

LED nærlys er MUST uansett utgave.
Ryggekamera fungerer fint om sommeren, mens det i praksis er ubrukbart om vinteren på salta veier. Om du kjører på det.
ACC er for oss en litt for ustabilt. Skrus ofte av pga lysforhold. Og har av og til følelsen av å kjøre inn i rumpa på bilen forran. Når det virker er den veldig bra. (Som i KM er det meste av tiden)
Bluetooth Prof. gjør at  oppbevaringsrom i midtarmlenet blir mindre anvendelig pga noe adapterstyr som hørte til på 90-tallet.
Skinnseter gjør også noe med belysning innvendig. Vi liker den ekstra følelsen av luksus som det interiøret gir. Smak og behag. Det samme med stor NAV. Føles rett.
Comfort Access er klart behagelig når en kommer til bilen med bæreposer og ikke har nøkkel i hånda. Når en sitter inne i bilen har en samme funksjonalitet mhp nøkkelfri strat/stopp.
Soltak/sota ruter fulgte med og er smak/behag.

For oss, som gikk fra Stoff til en Fully Charged, så gir bilen mer godfølelse når vi stiger inn. Mer pga paneler i dører/front enn pga setene. Så jeg synes det er verdt det. I tillegg blir forskjellen mindre enn 30 000 om du ikke hadde LED på rimeligste utgave.

JorgenM

Har du små unger bør du i alle fall ikke kjøpe bil uten ryggekamera :)

Hadde uansett gått for Fully Charged når prisfoskjellen er så liten. For sent å angre etterpå :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Orbit

Pass også på om du kan få rabatt via gruppeavtale med arbeidsgiver eller lignende. Det er typisk 8% avslag, så ca 30k spart der.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Toalmar

Hadde ikke vært i tvil om hva jeg hadde valgt om jeg skulle valgt en gang til, Fully Charged.  Går du for Charged MÅ du velge med LED nærlys. Har du ikke en avtale så du får rabatt meld deg inn i Bondelaget umiddelbart så vil du få storkunde avtalen etter 4 mnd medlemskap.


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

bromm

Viktig å ikke gå seg bort i enten eller den bestemte pakken her. Man har full frihet til å justere inad i pakkene - bare gå på selger om å imøtekomme dine ønsker.

Jeg ville aldri i verden ha kjøpt en i3 uten Driving Assistant Plus (5AT eller muligens som del av teknikkpakken). Stor navigasjon (909) og BMW Connected Services (6NS) er også noe man absolutt bør få med.

En fully charged uten skinnseter (dystre farger, kaldt på vinter og varmt på sommer), kunne jeg kanskje ha godtatt - men jeg ville også ha valgt bort 20"ene (ukomfortabelt stive) og soltaket (frontruta går himmelhøyt fra før og soltaket ødelegger lavt tyngdepunkt). Det er også de 3 tingene som man sparer mest penger på, så da kan man vel heller ta med resten av utstyret.

bobakka

#8
Sitat fra: bromm på torsdag 22. juni 2017, klokken 13:33
Viktig å ikke gå seg bort i enten eller den bestemte pakken her. Man har full frihet til å justere inad i pakkene - bare gå på selger om å imøtekomme dine ønsker.
For hver pakke kan man bare legge til, ikke trekke fra og få rabatt. Siden Fully Charged inneholder alt så har man ingen frihet til å justere. For Charged kan man legge til - og etter å ha lagt til det jeg mener er nødvendig for meg - så endte jeg opp med 30k prisforskjell og uten de tingene jeg listet opp.

Sitat fra: bromm på torsdag 22. juni 2017, klokken 13:33
Jeg ville aldri i verden ha kjøpt en i3 uten Driving Assistant Plus (5AT eller muligens som del av teknikkpakken).
Helt enig - denne er med for meg i Charged tilbudet.

Sitat fra: bromm på torsdag 22. juni 2017, klokken 13:33
Stor navigasjon (909) og BMW Connected Services (6NS) er også noe man absolutt bør få med.
Disse er ikke med i Charged tilbudet mitt, men Stor navigasjon er jeg i ferd med å revurdere at må med, med Connected Services er jeg usikker på om det gir så mye mer enn iPhonen min. Jeg ser også verdien av LED nærlys ref kommentarer over.

Sitat fra: bromm på torsdag 22. juni 2017, klokken 13:33
En fully charged uten skinnseter (dystre farger, kaldt på vinter og varmt på sommer), kunne jeg kanskje ha godtatt - men jeg ville også ha valgt bort 20"ene (ukomfortabelt stive) og soltaket (frontruta går himmelhøyt fra før og soltaket ødelegger lavt tyngdepunkt). Det er også de 3 tingene som man sparer mest penger på, så da kan man vel heller ta med resten av utstyret.
Som sagt kan ikke soltaket - og ikke skinnsetene eller 20" - velges bort på Fully Charged - om jeg da ikke har misforstått.

Jeg heller mer og mer mot en Fully Charged.
Har forøvrig vært Agrol medlem i flere år :-)

iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

JorgenM

Stor navi bør du absolutt ta med ja. Da får du også større 2-delt skjerm som gjør at du kan vise 2 funksjoner samtidig, f.eks navi + kjørekomputer eller radio + navi osv osv :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Orbit

Sitat fra: bobakka på fredag 23. juni 2017, klokken 10:45
Som sagt kan ikke soltaket - og ikke skinnsetene eller 20" - velges bort på Fully Charged - om jeg da ikke har misforstått.

Min selger tilbød i sin tid å levere FC med endring til Lodge interiør (Jeg endte likevel på Suite, og har ikke angret en dag på dette)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bobakka

Sitat fra: Orbit på fredag 23. juni 2017, klokken 10:55
Sitat fra: bobakka på fredag 23. juni 2017, klokken 10:45
Som sagt kan ikke soltaket - og ikke skinnsetene eller 20" - velges bort på Fully Charged - om jeg da ikke har misforstått.

Min selger tilbød i sin tid å levere FC med endring til Lodge interiør (Jeg endte likevel på Suite, og har ikke angret en dag på dette)
Ville du spart noe på det?
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bromm

Om jeg hadde fått valget mellom Suite og Lodge til samme pris, hadde jeg valgt sistnevnte - uten tvil !!! Å sette seg inn i en Suite etter å ha blitt vant med Lodge, kan sammenlignes med å sette seg inn i en "gammeldags bil" - rett og slett. Det er det mørke interiøret rundt dashbord og de mørke vindusstolpene samt taket som gjør at det blir en helt annen trivselsfaktor i Suiteutgaven. Dette er ikke tull - hele familien fikk "traume" da vi lånte en Suite, mens vår egen var på førstegangsservice...

Jorgensen

Sitat fra: JorgenM på fredag 23. juni 2017, klokken 10:50
Stor navi bør du absolutt ta med ja. Da får du også større 2-delt skjerm som gjør at du kan vise 2 funksjoner samtidig, f.eks navi + kjørekomputer eller radio + navi osv osv :)
Stor navi har også 2 DAB-tunere innebygd (i boksen under baksetet), og gir sømløs og bedre radiomottak.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA