Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.

Startet av Avh, søndag 20. august 2017, klokken 23:02

« forrige - neste »

Avh

Dette har vært tema før. Men: Ser at utbyggingen i Sør Korea viser at SC etableres inne i Seoul sentrum. Det rimer dårlig med policyen i Norge. Argumentet har vært at det kun er for langkjøring og at lokal-lading vil "snylte" på laderne. Samme argumentasjon burde derfor gjelde i Seoul.
Kan det tenkes at "free forever" som det nå blir slutt på gjør at plassering i feks.Oslo sentrum og andre større byer vil kunne etableres?
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Amoss

Har sett noen uttalelser fra Elon/Tesla i det siste som tyder på en politikk-ending her, så ja det vil slik jeg har forstått det bli etablert ladetilbud fra Tesla også i byene i større grad enn tidligere. I hvilken grad dette blir superchargere eller andre alternativer (22kW destination ladere? 60kW "Fastchargers"?) gjenstår å se.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

JorgenM

#2
Seoul med sine 10-12 millioner innbyggere kan vel ikke på noen måte sammenlignes med Oslo?

London har jo 8 stykk SC innenfor bygrensen.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Avh

Jo prinsippet om å legge laderne i bysentra gjør det sammenlignbart. Enten det er London Seoul eller Oslo.
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Ellemelle

Ja, de har nettopp endret strategien. Sikkert i forbindelse med at de fleste etterhvert (spesielt de med M3) faktisk må betale for ladingen, og man derfor slipper alle disse som kun lader fordi det er gratis.

"In addition, many sites will be built further off the highway to allow local Tesla drivers to charge quickly when needed, with the goal of making charging ubiquitous in urban centers."

https://electrek.co/2017/04/24/tesla-new-supercharger-stations-chargers-model-3-launch/

olavxxx

Mange glemmer at de fleste som bor i byene ikke kan lade elbil hjemme. Det å eie en bil med stort batteri uten å kunne lade det opp - gjør jo bilen ubrukelig. Så stasjoner i sentrum- gratis eller ei er nok veldig lurt hvis Tesla ønsker å beholde sitt fortrinn i tiden fremover med økende konkurranse.

Epleskreller

Problemet i Norge blir fort at det er  20.000 ish biler med gratis lading allerede.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA