Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: SuperCharger Brokelandsheia

Startet av Vannkraft, søndag 20. august 2017, klokken 14:58

« forrige - neste »

Vannkraft

Hei

Jeg har oppfattet at det ikke har vært mulig å bruke denne brikken i Sverige så jeg spurte Fortum om dette. Her er svaret jeg fikk,

Hej , tack för ditt mejl.

Ja brikken ska fungera även i Sverige, har du registrerat den på fortum.no/elbilforeningen så ska det inte vara några problem.

Med vänlig hälsning
Kundservice

Kan noen bekrefte dette?

Ipadjove

De jobber med saken. Om 2-3 uker skal alt være klart. Noen er allerede ok. Regner med å teste min brikke fra Elbilforeningen i Sverige om noen dager.

Vannkraft

Lars C. Krogenæs

Det skal visstnok være noe teknisk som må oppgraderes, så ikke sikkert at det fungerer på den hurtigladren du skal bruke enda. Noen ladere er "oppgradert" til å ta brikkene, andre er det ikke.

Fortum jobber med å få det til på alle, og i ladeverden skjer mye raskt, men målet er vel at det skal være helt klart til vi nordmenn drar til Sverige i hopetall om noen uker...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Leaf1Min

elbilforeningens ladebrikke fungerte OK på Fortums ladestasjon ved McDonalds Nordby i Sverige lørdag 17 juni :)
Nissan e-nv200 Evalia 2016
Elektrisk siden 13.08.2014

Glan

Det er da gratis å få tilsent ladebrikke fra fortum.
Jeg bruker elbilforeningen sin for GK og har en egen en for fortum og det fungerer helt topp så ser ikke problemet med det.

moderator 2

Da skal Fortum sine ladere i Sverige og Finland være klare for nordmenn med brikken fra Elbilforeningen. Som alltid forutsetter det at du har registrert den hos Fortum på forhånd. Har du ikke hurtigladet før, er det greit å sjekke at brikken fungerer i Norge, før du drar avgårde.

https://elbil.no/medlemsfordel/ladebrikke/

Skal du til Sverige kan det også være greit å bestille et kort fra Clever.nu på forhånd. Abonnementet "CLEVER Fri" er meget populært og du får kortet tilsendt til Norge, mens faktura kommer i ettertid. Har du ikke ordnet dette før avreise, kan du kjøpe "kontantkort" fra Clever på bensinstasjonene som har hurtigladere.

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

goggo

Sitat fra: Forum Admin på fredag 30. juni 2017, klokken 12:02
Skal du til Sverige kan det også være greit å bestille et kort fra Clever.nu på forhånd. Abonnementet "CLEVER Fri" er meget populært og du får kortet tilsendt til Norge, mens faktura kommer i ettertid. Har du ikke ordnet dette før avreise, kan du kjøpe "kontantkort" fra Clever på bensinstasjonene som har hurtigladere.

Clever kontantkortet kan også registreres online og konverteres til "CLEVER Fri" i etterkant.
https://clever.nu/registrera-ditt-laddkort/

Hugo

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA