Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Storebrands Elbil-forsikring vesentlig dyrere enn vanlig forsikring?(15% dyrere)

Startet av sveander, søndag 20. august 2017, klokken 12:26

« forrige - neste »

sveander

Hei
Jeg skal sette dab-antenne på frontruta.
Jeg trenger da å ta av dekslet ned langs stolpen langs ruta. Er det boe godt triks for å få det av ?
Det ser ut til å sitte godt
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

nortrahof

Se om denne linken hjelper deg? Den er på tysk og omhandler hvordan man bytter ut antenne og installerer DAB+radio i UPer:
http://www.upsociety.de/index.php/Thread/1010-DAB-NACHR%C3%BCSTEN/
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

aageaasved

fikk beskjed at d ikke hva noe vits å sette antenna i frontvindu pga varmetråder

nortrahof

Den eneste løsningen for E-UP - om man vil ha god DAB-mottaking - er å bytte ut den originale antennen på bilen.
Da må man ta ned taket. Det lar seg gjøre etter den oppskrift jeg ga til det tyske UP-forumet. - Har selv byttet til "original DAB" og antenne, så det er mulig!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

khh48

Har Pure Go dab adapter med frontruteantenne i min. Sikkert ikke beste løsning men fungerer akseptabelt. Faller ut der andre også har problemer.

Elmo

DAB antenne som ikke er frontrutebasert kan kjøpes - feks hos PS.no
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sveander

Jeg måtte bare åpne dekslet øverst og så lirket jeg ledningen under ned mot dørken .
Antenne virker og det er gode signal på den radius på Østlandet jeg kjører. Har en Tiny c1+
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA