Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinterhjul til TMX? Erfaringer med vinteregenskaper?

Startet av elekTrond, søndag 20. august 2017, klokken 09:57

« forrige - neste »

elekTrond

Status-lysdioden for bil blinket hurtig på begge EVSE ladekladdene. Hvordan tolker jeg ~2Hz på Kopp og ~4Hz på TE?

Jeg sto i "ladekø" og prøvde forgjeves å finne ut om de to eGolfene var ferdig ladet eller ei. Er det noen måte å se på selve bilen om og når den er mett og fornøyd? Jeg tenkte ikke på å se i ladelukene for evt. status-lamper der.

Regner med at thumbnail-vedlegget er stort nok for de som kjenner disse EVSEene. Si fra om ønskelig med større bilder.

'13 Mjau

brako79

På den med tre dioder, så er ihvertfall alle tre fast når den er mett.
Tredje/nederste diode blinker ved lading.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

elekTrond

Takker for svar. Har ikke sett disse to modellene før, er begge orginal-EVSE'er til eGolf av ymse årganger?
'13 Mjau

Chivas

Den svarte er den som følger med nye e-golfen ihverftall.

SteinarSun

Sitat fra: Chivas på fredag 23. juni 2017, klokken 08:56
Den svarte er den som følger med nye e-golfen ihverftall.
Den andre er den som fulgte med tidligere til e-golf og e-up.
Den var forøvrig über-følsom for alt fra sollys til støy på nett.
Opplevde flere ganger at bilen min hadde kuttet lading,mens bilen ved siden av ladet fint på uttakene på jobben.
Endte opp med å kjøpe en annen kladd med autoreset, som jeg fremdeles har i reserve.
Den nye (svarte) kladden er mye mer stabil en den gamle.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

elekTrond

'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA