Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bagasjerom Kia Soul vs Nissan Leaf

Startet av sturlat, lørdag 19. august 2017, klokken 15:00

« forrige - neste »

sturlat

Har planer om å kjøre strekningen Ålesund - Lillehamer. Noen som har kjørt strekningen fra Stryn hurtigladestasjon, over strynefjellet og til Bismo (Skjåk) hurtigladestasjon?,  med e-golf. Mye motbakker denne delen av turen, man kan lade i Geiranger. Vet ikke om dette vil føre til så mye mer rekkevidde, då det blir nye motbakker fra Geiranger, etter lading..til man er oppe på fjellet.

jonrb

Kjørte fra Geiranger via Dalsnibba til Bismo i fjor med e-up!
Gikk greit det. Husker ikke forbruket nå, men uproblematisk altså.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

sturlat

#2
Er det for drøyt å kjøre fra Stryn hurtigladestasjon da kanskje.?

i05L0

Har kjørt denne strekningen med en i3 60Ah (22kWh) på sommerstid uten problemer med følgende ladestopp: Stryn, Bismo, Ringebu, Gjøvik før ankomst Oslo via R4.

Stryn til Bismo er uproblematisk siden det er nedoverbakke fra Grotli og praktisk talt hele Ottadalen (og Gudbrandsdalen).
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA