Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Premium-pakke og konfigurasjon av nybil

Startet av M@rtin, fredag 18. august 2017, klokken 08:34

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: PaulusA på tirsdag 26. september 2017, klokken 22:21
Interessant nok savner jeg ACC i Merca og vanlig cruise control i bilen jeg kjører til vanlig. Sier derfor ja takk begge deler
ACC er helt topp i kø, ellers er vanlig cruise å foretrekke
Hvilke fordeler har vanlig cruise control mener du? Hovedbilen vår har begge deler, har aldri vurdert å bytte fra ACC...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Egil Fonn

Ved lav sol, snø, is og dugg på kamera/sensorer til acc kan den bli ustabil på min BMW i3.  Da er det greit og koble over til vanlig cc.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Amatøren

Ikke noe problem med ACC på konas Caravelle. Eneste gangen vi fikk uregelmessigheter var en gang vi kjørte i tett sludd som virkelig klistret seg på radaren. Ellers har den virket utmerket i høy/lav sol, regn og snevær. Det er vel som en kollega sier at ACC på BMW i3 er dårlig på grunn av kameraløsningen.

Vanlig cruise control på Sharan og e-up! og jeg skulle virkelig hatt ACC på de også. Gleder med til e-Golf i uke 50......
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

turfsurf

Jeg foretrekker vanlig CC foran ACC på lett trafikert motorvei. ACC bremser alt for tidlig opp når man tar igjen biler, som man må enten ligge konstant i venstre filen eller legge seg ut veldig tidlig for at bilen ikke skal begynne å bremse tidlig.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. september 2017, klokken 15:37
Jeg foretrekker vanlig CC foran ACC på lett trafikert motorvei. ACC bremser alt for tidlig opp når man tar igjen biler, som man må enten ligge konstant i venstre filen eller legge seg ut veldig tidlig for at bilen ikke skal begynne å bremse tidlig.

Jepp, akkurat det samme som irriterer meg. Må bruke pedalen for å holde farten oppe når bilen begynner å bremse.
Dessuten er vanlig CC kjekt å ha om ACC ikke fungerer av en eller annen grunn, f.eks slaps på radar, motsol i kamera eller annen funksjonsfeil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oddaa

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 27. september 2017, klokken 17:28
Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. september 2017, klokken 15:37
Jeg foretrekker vanlig CC foran ACC på lett trafikert motorvei. ACC bremser alt for tidlig opp når man tar igjen biler, som man må enten ligge konstant i venstre filen eller legge seg ut veldig tidlig for at bilen ikke skal begynne å bremse tidlig.

Jepp, akkurat det samme som irriterer meg. Må bruke pedalen for å holde farten oppe når bilen begynner å bremse.
Dessuten er vanlig CC kjekt å ha om ACC ikke fungerer av en eller annen grunn, f.eks slaps på radar, motsol i kamera eller annen funksjonsfeil.
Kjenner meg ikke igjen. Men implementasjonene kan være/ er ulike fra merke til merke og modell til modell selvsagt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

turfsurf

Det avhenger jo av kjørestil også. Har hatt 8 biler (4 forskjellige merker) med ACC nå, og alle hadde samme irritasjonsmoment. På i3en kan man heldigvis velge vanlig eller adaptiv.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Amatøren

Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. september 2017, klokken 15:37
ACC bremser alt for tidlig opp når man tar igjen biler, som man må enten ligge konstant i venstre filen eller legge seg ut veldig tidlig for at bilen ikke skal begynne å bremse tidlig.

Ikke problem med konas Caravelle. Der justerer jeg avstanden (egentlig tiden til bilen foran da avstanden er avhengig av hastigheten) den skal reagere på i 5 steg. Så på motorvei hvor jeg lett kan bytte felt så setter jeg den ofte på korteste så den ikke hiver seg på bremsen for tidlig. Så her avhenger mye av hvordan ACC er konstruert av produsenten.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

turfsurf

Tja, har hatt tre VAG biler med ACC. Samme problemet med de. Det går nok heller på hva man synes er for tidlig og hvor fort man kjører.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

odahle

Ser vel forøvrig ut som det snart er tomt for biler nå, kun registrert 76 hittil denne måneden.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA