Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av samohT, torsdag 17. august 2017, klokken 21:48

« forrige - neste »

Klykken

Jeg tenker at bilen og komponentene er dimensjonert for effekten​ den har og tenker ikke på drivverket når jeg kjører. Bekymringen er dekkslitasje. :) Og takler ikke bilen akselerasjonen den har, så har jeg en høne å plukke med BMW!

Kjører utelukkende i Comfort og har gjort det siden 2015, ca. Har 2014-modell.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Leiflem

Kjører alltid eco pro. Enig med Ingeniøren, synes bilen er vel responsiv og følsom i comfort...

JorgenM

Aner ikke hvordan det er relatert til ladekabel, men jeg kjører også så godt som 100% av tiden i Comfort. Eco blir for tafatt synes jeg :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Leiflem

Nei, men hvorfor bytter de motor når du ikke får ladet på 220v... Skulle jo tro at det holdt med å bytte omformeren  ::)

Ingeniøren

#19
Sitat fra: Klykken på mandag 19. juni 2017, klokken 19:14
Jeg tenker at bilen og komponentene er dimensjonert for effekten​ den har og tenker ikke på drivverket når jeg kjører. Bekymringen er dekkslitasje. :) Og takler ikke bilen akselerasjonen den har, så har jeg en høne å plukke med BMW!

Kjører utelukkende i Comfort og har gjort det siden 2015, ca. Har 2014-modell.

Helt klart at bilen skal være designet til å tåle det, men kan jo være at erfaringsgrunnlaget fra el-bil ikke er det samme som fra fossil biler og at man ikke kan belaste gir like mye da den har en annen dreiemoment karakteristikk med mer. Litt sent å snakke med BMW om høna dukker opp etter at garantien har gått ut...

Lenge siden dette var et problem på fossil biler men virker å være en gjenganger for elbil  :o
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

Sitat fra: Leiflem på mandag 19. juni 2017, klokken 20:13
Nei, men hvorfor bytter de motor når du ikke får ladet på 220v... Skulle jo tro at det holdt med å bytte omformeren  ::)

Er vel en integrert del av motoren enheten - kanskje.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

samohT

Ringte forhandleren i dag og det viser seg at det er mekanikken som låser ladekabelen fast som hadde gått i stykker.
Delene måtte sendes fra Sverige og var her i løpet av Onsdagen. Får forhåpentligvis bilen på Torsdag.
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA