Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av samohT, torsdag 17. august 2017, klokken 21:48

« forrige - neste »

samohT

Skulle lade bilen nå i ettermiddag og gjorde det jeg alltid gjør. Denne gangen kom det ikke et klikk fra releet i kladden og lyset rundt ladeporten på bilen blinket rødt og det kom et par varsler fra bilen.
Ladekladden lyser kun i "power" pæren.
Har nå forsøkt ett par/10 ganger. Likt resultat hver gang.

Har ladekladden tatt kvelden og i såfall blir det dekt av garanti?
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

Orbit

Ta en titt på denne tråden hvor lignende problem er diskutert. Er en noen vedlegg der litt ut i tråden med bruksanvisninger for kladden, samt hvordan du kan resette den.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

samohT

Takker, men jeg har ikke lik ladekladd. Min har ikke knapper til å trykke på. Min har bare 4 pærer.
Jeg får heller ikke opp feilmeldinger i pærene som f.ex jordingsfeil o.l

Jeg tar en tur innom nærmeste bmw forhandler i morgen.

Thomas
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

samohT

Sitter hos forhandler nå. Det var ikke ladekabelen som ikke gav strøm. Det er bilen som ikke tok i mot strøm.
Da blir det en kjip leiebil i noen dager mens de fikser feilen.
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

Klykken

Har ikke forhandler en i3 som du kan ha i mens?? Det var jo merkelig.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

samohT

Det fikk jeg ikke tilbud om nei.
De sendte en mail til Viking for veiassistanse fra butikken slik at viking gir meg leiebil.
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

samohT

Nå vet ikke jeg hva som er feil med bilen, men jeg fikk forklart at jeg må ringe bmw veiassistanse hvis jeg opplever problemer med bilen.
Altså få bilen tauet ned til forhandler og la Viking ordne leiebil direkte til meg.
De ansatte hos bilforhandleren skal helst ikke ordne leiebil.

Jeg prøvde å si at det ville vært særdeles flaut om bilen ble tauet ned og det bare hadde vært krøll med f.ex ladekladden.
Det hadde ikke noe å si hva feilen var bare de fikk levert bilen fra Viking.

Jeg endte opp med en Wv Caddy 2 seter levert hos bilforhandleren.

Bilforhandleren har 11 biler til kunders disposisjon, men jeg antar at de bilene blir disponert av selgere og at kun et fåtall av de bilene faktisk blir lånt ut til kunder annet enn til korte prøveturer.
De hadde i allefall ingen jeg kunne bruke.

Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

Ingeniøren

Frakt med Viking kan medføre at de sikrer hjulene slik at du ender opp med oppskrapete felger. Har hørt om flere tilfeller så dette er ikke noe jeg velger om jeg ikke har et annet valg.

Kanskje BMW slenger på et sett nye felger om så skulle skje - tror ikke det   ???

Dette er for dårlig BMW !

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Leiflem

Må si at jeg har opplevd akkurat det samme.

Ladekabelen døde, lyser kun rødt. Prøvde ladeboks hjemme, sikringen i huset gikk....
Prøvde så hurtiglader, og det funket....

Kjørte også til BMW forhandler, da jeg synes det er idiotisk med berging når bilen gikk.
BMW (moss) var ikke negative, de ordnet leiebil i løpet av dagen A3 ::)
Nå har bilen stått der snart i to uker, og dem sier de må bytte motor  :o Fått beskjed fra serviceavd i sverige....
Ikke skjønner jeg at de må bytte motor når det er noe feil på 220v laderen/omformeren, men dem om det.....

Må også si at jeg er ikke ny her på forumet, lest og fulgt med lenge....
Kjørt snart 40´på to år... Og veeeeldig fornøyd med i3, selv om det har vært litt å sette fingeren på....

mvh

Ingeniøren

Husk at dere har rett på å få dekket alle ekstra utgifter, som bom, bensin mm ifm garantireparasjon.

Loven om forbrukerkjøp:
§ 30.Gjennomføring av avhjelp
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_6
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Leiflem

Men det står også på BMW sine sider at økonomisk dekning er begrenset opp til 680€, inkludert berging og leiebil....
Nå er det ingen som har sagt dette, så vet ikke om de står "hardt" på det.

mvh

Toalmar

I dette tilfelle er det uinteressant hva BMW skriver, norsk lov gjelder for oss


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Ferry

Sitat fra: Leiflem på lørdag 17. juni 2017, klokken 10:07
Nå har bilen stått der snart i to uker, og dem sier de må bytte motor  :o

Enda en?!  :o Tror det er fjerde tilfellet jeg hører om, inkludert min egen. Er det Tesla som lager motoren i i3?  :P ::)

Ingeniøren

Sitat fra: Ferry på lørdag 17. juni 2017, klokken 11:36
Sitat fra: Leiflem på lørdag 17. juni 2017, klokken 10:07
Nå har bilen stått der snart i to uker, og dem sier de må bytte motor  :o

Enda en?!  :o Tror det er fjerde tilfellet jeg hører om, inkludert min egen. Er det Tesla som lager motoren i i3?  :P ::)

Dere som har fått problemer - kjører dere Comfort eller Eco Pro ? Personlig synes jeg bilen er i overkant reponsive i Comfort, og tenker litt på motor,drivverk, konverter og kjører defor i Eco Pro.

Tesla har vel måttet sette ned effekten for å få drivverket med mer til å holde ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ferry

Jeg setter meg inn, tar på sikkerhetsselen, slår på bilen, tar av brekket, velger D og kjører avgårde  :) Men jeg har følsom høyrefot og kjører rolig. Velger eco pro(+) på langkjøring med acc, eller for å nå fram vinterstid. Skjønner poenget med å skåne drivverket, og har det i bakhodet til enhver tid. Unngår også å kjøre i de verste hullene i veien, og prøver å være snill mot dekkene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA