Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf bestilt

Startet av ElDino, tirsdag 22. mars 2011, klokken 07:43

« forrige - neste »

Peugeot iOn

Hei, jeg er ny på dette forumet. Har hatt min Peugeot i 1 uke og merker at varmeapparatet ikke varmer mye. På bakgrunn av dette er jeg meget interresert i hvordan dere har gjort denne isoleringen. Ser på bildeserien at det er en tank som er trukket med en "sokk" er det denne tanken dere har trukket med isolasjonsmateriale samt dekket til rørene nedover med biltemaisolasjonsrør på 22mm?

Mr.Zero

Det er riktig observert! Gjør dine innkjøp og sett i gang! Tålmodighet og små hender en fordel... ;)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Phuc

Noen som vet hvor man kan få kjøpt Armaflex cellegummi i Oslo?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

TB

#33
Sitat fra: Phuc på søndag 21. oktober 2012, klokken 18:24
Noen som vet hvor man kan få kjøpt Armaflex cellegummi i Oslo?
I mitt tilfelle var eg innom ein røyrlegger, tenker dei fleste har slikt. Brukes for å unngå kondens på kalde røyr.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

maaha

Jeg isolerte min imiev i helga. Brukte kun biltema utstyr - rørisolasjon samt matter for lyddemping. Dette ble faktisk ganske pent, men har ikke bildene her nå. Det er iallefall en rimelig løsning som viser seg å fungere bra. Jeg merker stor forskjell. Varmen kommer raskere og det virker som om det bruker mindre energi for å vedlikeholde en forhåndsvarmet bil. En plate 10 mm lyddemping samt 2m 22mm rør var nok for selve varmeren under bilden, rørene, og selve "varmtvannstanken".

Det er vanskelig å komme til noen steder, men med pianofingre og litt tålmodiget går det bra..  :)

Phuc

Sitat fra: maaha på mandag 22. oktober 2012, klokken 19:20
Jeg isolerte min imiev i helga. Brukte kun biltema utstyr - rørisolasjon samt matter for lyddemping. Dette ble faktisk ganske pent, men har ikke bildene her nå. Det er iallefall en rimelig løsning som viser seg å fungere bra. Jeg merker stor forskjell. Varmen kommer raskere og det virker som om det bruker mindre energi for å vedlikeholde en forhåndsvarmet bil. En plate 10 mm lyddemping samt 2m 22mm rør var nok for selve varmeren under bilden, rørene, og selve "varmtvannstanken".

Det er vanskelig å komme til noen steder, men med pianofingre og litt tålmodiget går det bra..  :)
Du brukte ikke noen 90-gradersrør?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

breitling

#36
Sitat fra: Phuc på søndag 21. oktober 2012, klokken 18:24
Noen som vet hvor man kan få kjøpt Armaflex cellegummi i Oslo?

Ikke noe butikk i Oslo, men dette virker helt kurant: http://vvskomplett.no/checkout/cart/. Totalt kr. 449 med gratis frakt til Oslo.
Jeg kommer til å bestille. Synes det er nok med en plate 0,5x2,0m og 2m med rør ø22. Tenker ikke å lime plate men bruke isoleringstape. Rørisolasjon har tosidig tape. Isolere varmeapparat, slanger og ekspansjonstank.
PS: er alle sngene ø20mm?
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Phuc

#37
Sitat fra: breitling på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 15:04
Sitat fra: Phuc på søndag 21. oktober 2012, klokken 18:24
Noen som vet hvor man kan få kjøpt Armaflex cellegummi i Oslo?

Ikke noe butikk i Oslo, men dette virker helt kurant: http://vvskomplett.no/checkout/cart/. Totalt kr. 449 med gratis frakt til Oslo.
Jeg kommer til å bestille. Synes det er nok med en plate 0,5x2,0m og 2m med rør ø22. Tenker ikke å lime plate men bruke isoleringstape. Rørisolasjon har tosidig tape. Isolere varmeapparat, slanger og ekspansjonstank.
PS: er alle sngene ø20mm?
Fant en annen nettbutikk som er muligens litt billigere; 334,- med fri frakt ved bestillinger over 300,-
OVV har jo butikk i Oslo også fant jeg ut:
Oslo Vann & Varme AS
Trondheimsveien 41
0560 Oslo

Så jo også at vvskomplett hadde satt noe krav om minst to lengder når man bestilte rørisolasjon.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

maaha

Sitat fra: Phuc på mandag 22. oktober 2012, klokken 23:09
Sitat fra: maaha på mandag 22. oktober 2012, klokken 19:20
Jeg isolerte min imiev i helga. Brukte kun biltema utstyr - rørisolasjon samt matter for lyddemping. Dette ble faktisk ganske pent, men har ikke bildene her nå. Det er iallefall en rimelig løsning som viser seg å fungere bra. Jeg merker stor forskjell. Varmen kommer raskere og det virker som om det bruker mindre energi for å vedlikeholde en forhåndsvarmet bil. En plate 10 mm lyddemping samt 2m 22mm rør var nok for selve varmeren under bilden, rørene, og selve "varmtvannstanken".

Det er vanskelig å komme til noen steder, men med pianofingre og litt tålmodiget går det bra..  :)
Du brukte ikke noen 90-gradersrør?

Nei, ikke nødvendig etter min mening. Tror det er bedr å klippe til selv.viklene avviker uansett fra de fast vinklene de har på biltema.

Granheim

Er dette noe som må av igjen til sommeren fordi det kan påvirke kjølinga, eller kan det sitte på permanent?

Noen som fant ut hvor varm varmeveksleren under bilen kan bli?
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

Mr.Zero

Isolasjonen kan sitte på hele året da dette er et separat varmesystem som kun har i oppgave å sørge for (litt) varme i kupeen.
Hva angår varmeveksleren, er jeg usikker. Jeg har valgt å isolere bunn og front av denne.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

El-ler

#41
PS! 5000 watts varmelegeme er totalt brannfarlig og derfor tryggest å ha i en vannbeholder! Skulle 5000 watts varme være tilgjengelig inne i kupeen på annen måte, skal de straks tenke på den enorme brannfaren . . .
Citroen C-Zero,11000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA