Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: NY 75D kontra 100D

Startet av Toalmar, onsdag 16. august 2017, klokken 17:55

« forrige - neste »

Toalmar

Som overskriften sier har jeg problemer med å besvare inngående telefoner i bilen
Det ringer i telefonen, radio kobler ut og man får ringe lyd i høyttalerene.
Når jeg prøver å besvare telefonen så blir det helt stille.
Hvis jeg ringer opp igjen, virker alt ok.
Noen ganger under kjøring kommer det opp en melding på mobiltelefonens skjerm om at den ikke støtter dette utstyret.
Telefonen det gjelder er en iphone.

Tips mottas med takk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Klykken

Mente jeg leste om flere som har hatt iPhone-problemer og telefoni i bilen. Søk litt på forumdelen her, så kan det hende du finner en løsning på det.

EDIT: Her er hvorfor du har problemer (mest sannsynlig) http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12948.msg545173.html#msg545173
Og en mulig løsning
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32714.msg561438.html#msg561438
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

sjefen79

Jeg har fortsatt det samme problemet på min -17 FC. Jeg ser at telefonen blir "tatt" og at samtalen starter på telefonen, men det virker som om telefonen (iPhone 6) ikke overfører lyden til bilen. Jeg må aktivt gå inn på telefonen og velge bilen som "høytaler og mikrofon" for at det skal fungere. Det gjelder kun ved mottatte samtaler.

Jævlig irriterende  >:(
i3 FC -17
S75D -18

Toalmar

Jeg hadde ikke dette problemet med min andre iPhone 6, ei heller med min kone sin iPhone 6 er dette ett problem. Men med min iPhone 6 som jeg bruker via jobb er dette ett problem

Sent from my iPhone using Tapatalk

Autowinder

Slett enheten fra bilen i Navi, slett pairingen til bilen i bluetooth menyen til ios (trykk på i til høyre i linjen med bilens navn og trykk så glem denne enheten). Start legg til ny enhet i Navi mens bluetoothmenyen i ios er åpen. Huk av for Telefon1, Telefon2 eller Lyd i ønsket kombinasjon og velg OK, så bør det løse seg. Sjekk forresten at du har lastet siste versjon av iOs for din iPhone.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Orbit

Fra lenke i tidligere tråd skal det fungere å endre BT-oppsettet ved å ta bort og så legge til igjen audio-streaming (step 7-9).

Sitat1. Erase the BMW bluetooth connection from the iPhone.
2. Erase the iPhone bluetooth connection from the BMW.
3. Resync both. You'll likely find that you're having the same issues.
4. At the screen that presents USB/Bluetooth/AUX connection options (Set Wireless Device Via), select "Connections".
5. You'll see your phone listed in under "Connected:"
6. Press the physical iDrive options button.
7. Deselect "Audio" and leave "Telephone" selected. Select OK.
8. The iPhone will unpair and the source will change.
9. Renter the previous screen and select "Audio". Select "OK".
10. Bluetooth audio returns to works again, business as usual.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Toalmar

Da har dette løst seg. Fulgte instruksen over uten at det hjalp med en gang. Gikk inn igjen under option knappen da jeg sto i Bluetooth menyen. Husker ikke helt hva jeg gjorde, men mener jeg fjernet haken at dette var telefon 2.

Hadde 3 telefoner lagt inn som Bluetooth enheter før problemet begynte. Problemene kom da jeg fjernet den som ikke var aktiv mer.
Uansett så har det virket nå uten problem.

Takk for alle tips folkens, forumet er uvurderlig...

Sent herifra

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA