Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det noe poeng å sitte på en reservasjon?

Startet av Herlingo, tirsdag 15. august 2017, klokken 13:13

« forrige - neste »

Herlingo

Bilen min har ved ujevne mellomrom vært befengt med feilmeldinger. Det er litt ymse hvor alvorlig verksteder sier man skal ta disse feilmeldingene. Dagens feilmelding er "Check ELECTRIC system". Da jeg ringte Renault ble jeg satt over til et verksted som ba meg stopp umiddelbart, få bilen tauet inn og benytte meg av leiebil. Det blir jo en del styr. Andre mener det er mangel på balansering av battericellene, og mener det vil rette seg ved neste opplading. Noen erfaringer?
Berlingo electrique 2000 til 07/2014
Renault Zoe Intense hvit fra 09 2014
20 000 km elektrisk i året

bjaolsen

Min erfaring er at dette er en "gul/oransje" feil. Trenger ikke noen tur på verksted. Forsvinner etter at bilen har fått stå låst i noen minutter.

Stort sett relatert til problemer med 12v systemet.
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

HCO

Jeg ville forsøkt å lade 12v-batteriet. Obs! Husk å kople fra begge polene først, skal ikke lades tilkoplet.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA