Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering august - september 2017

Startet av THE, tirsdag 15. august 2017, klokken 12:48

« forrige - neste »

THE

Er det noen som har kjørt over Valdresflya fra øst mot vest med Zoe 210 eller 240? Kjørte over motsatt retning, og det er jo ingen problem fra Beitostølen på 900 moh og ned til Gudbrandsdalen på ca 250 moh.

Fra Vinstra til Beitostølen er det ca 116 km, og opp til toppen på knapt 1400 moh er det ca 95 km. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å prøve, men det er jo ikke mobildekning på den siste strekningen opp mot toppen hvis det blir behov for bergingsbil, så jeg er litt usikker. Tror nok jeg prøver meg uansett hvis det er tørr veg og grei temperatur.

Alternativet er å kjøre Jotunheimvegen som både er kortere og ikke går så høyt til fjells og har lavere hastighet, men til gjengjeld er det grusvei som nok gir en god del høyere rullemotstand.

Ser et behov for en ladestasjon på Randsverk.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

aronesen

Tror det skal gå hvis du er forsiktig med wattpedalen.
I verste fall kan du jo gjøre en pit-stop på Gjendesheim.
https://gjendesheim.dnt.no/ladestasjon-for-elbil/
Jeg vet ikke om det er IT eller TN nett, men hvis du har en trafo og de rette overgangene så er det jo mulighet for en kaffe og noe å bite i,mens du lader nok til å komme deg videre.  :+1:
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA