Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: lading med ArticRoads hurtiglader

Startet av Stig-Arne, mandag 14. august 2017, klokken 23:33

« forrige - neste »

Stig-Arne

Har en Ampera-E hjemme på prøve. Lurer på ett par ting.

Kan ikke bilen lade med mer enn 10 A? Det er de eneste valgene som dukker opp på skjermen. Har dog ikke forsøkt annen kabel enn den som følger bilen.

Android Auto, har ikke denne bilen det?

ACC, hvordan fungerer dette? Er det kun kollisjonsvarsling.?

Ellers er jeg litt usikker på om bilen faktisk er verdt de 364 000 jeg har fått tilbud på. KIA Soul en jeg har fra før, er 100 000 billigere, dog med mindre batteri. Men er fortsatt stor forskjell.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Ipadjove

Er vel 6 eller 10A med medfølgende ladekladd, men bilen lader med ca 32A om du kobler den til en ladeboks som kan gi 32A.

Bilen har Apple Carplay og Android Auto ja. Må bruke usb-kabel for at ivertfall Carplay skal fungere.

Bilen har ikke ACC. Bare vanlig CC med fartsbegrensing. Men ja, røde lysdioder skal lyse opp i frontruten om det er fare på ferde.

hanjan

Man må velge Android Auto i menyen til bilen, den  bytter ikke automatisk fra Carplay hvis det ble benyttet sist...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Stig-Arne

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 13. juni 2017, klokken 00:25
Er vel 6 eller 10A med medfølgende ladekladd, men bilen lader med ca 32A om du kobler den til en ladeboks som kan gi 32A.

Bilen har Apple Carplay og Android Auto ja. Må bruke usb-kabel for at ivertfall Carplay skal fungere.

Bilen har ikke ACC. Bare vanlig CC med fartsbegrensing. Men ja, røde lysdioder skal lyse opp i frontruten om det er fare på ferde.
OK. Enn om man har ladekladd som gir 16?  Velger den da automatisk 16, uten å måtte gjøre noe i menyen? Tenker da siden menyen kun har 6 eller 10 tilgjengelig.

Men én ting som er toskete er jo at den til stadighet går tilbake til 6 om man har valgt 10.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Stig-Arne

Sitat fra: hanjan på tirsdag 13. juni 2017, klokken 06:19
Man må velge Android Auto i menyen til bilen, den  bytter ikke automatisk fra Carplay hvis det ble benyttet sist...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Ok. Jeg fant liksom ingenting om dette i menyen. Men får se en ekstra gang da

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


bno

#5
Sitat fra: hanjan på tirsdag 13. juni 2017, klokken 06:19
Man må velge Android Auto i menyen til bilen, den  bytter ikke automatisk fra Carplay hvis det ble benyttet sist...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Dette valget i bilen handler lite om AA. Alt som har med AA skjer via mobilen. Se denne tråden. Selv har jeg både Goggle map og Waze i bilen vår. Funker som bare det. Bilen har ikke innebygget navi/kart. Obs! AA er ikke frigitt i Norge enda, men det er en enkel omvei. Se link
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33217.0.html
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 13. juni 2017, klokken 07:38
Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 13. juni 2017, klokken 00:25
Er vel 6 eller 10A med medfølgende ladekladd, men bilen lader med ca 32A om du kobler den til en ladeboks som kan gi 32A.

Bilen har Apple Carplay og Android Auto ja. Må bruke usb-kabel for at ivertfall Carplay skal fungere.

Bilen har ikke ACC. Bare vanlig CC med fartsbegrensing. Men ja, røde lysdioder skal lyse opp i frontruten om det er fare på ferde.
OK. Enn om man har ladekladd som gir 16?  Velger den da automatisk 16, uten å måtte gjøre noe i menyen? Tenker da siden menyen kun har 6 eller 10 tilgjengelig.

Men én ting som er toskete er jo at den til stadighet går tilbake til 6 om man har valgt 10.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Alt over 10A er automatisk. 10 valget holder seg der når valgt. Bilen er verdt hver krone. Jeg har med denne bilen fått friheten jeg hadde med fossilen tilbake. Bilen er et kvantesprang i rimelig EV med laaang rekkevidde. Kjøp den å se deg ikke tilbake ;D
Tror du vil angre om du kjøper en kortrekkevidde bil nå.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Stig-Arne

Sitat fra: bno på tirsdag 13. juni 2017, klokken 07:53
Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 13. juni 2017, klokken 07:38
Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 13. juni 2017, klokken 00:25
Er vel 6 eller 10A med medfølgende ladekladd, men bilen lader med ca 32A om du kobler den til en ladeboks som kan gi 32A.

Bilen har Apple Carplay og Android Auto ja. Må bruke usb-kabel for at ivertfall Carplay skal fungere.

Bilen har ikke ACC. Bare vanlig CC med fartsbegrensing. Men ja, røde lysdioder skal lyse opp i frontruten om det er fare på ferde.
OK. Enn om man har ladekladd som gir 16?  Velger den da automatisk 16, uten å måtte gjøre noe i menyen? Tenker da siden menyen kun har 6 eller 10 tilgjengelig.

Men én ting som er toskete er jo at den til stadighet går tilbake til 6 om man har valgt 10.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Alt over 10A er automatisk. 10 valget holder seg der når valgt. Bilen er verdt hver krone. Jeg har med denne bilen fått friheten jeg hadde med fossilen tilbake. Bilen er et kvantesprang i rimelig EV med laaang rekkevidde. Kjøp den å se deg ikke tilbake ;D
Tror du vil angre om du kjøper en kortrekkevidde bil nå.
Eier allerede KIA Soul. Som i utgangspunktet dekker mitt behov med sin rekkevidde. Men klart, hadde vært behagelig å ha en bil med lengre rekkevidde æ.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


bno

Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 13. juni 2017, klokken 07:57
Sitat fra: bno på tirsdag 13. juni 2017, klokken 07:53
Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 13. juni 2017, klokken 07:38
Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 13. juni 2017, klokken 00:25
Er vel 6 eller 10A med medfølgende ladekladd, men bilen lader med ca 32A om du kobler den til en ladeboks som kan gi 32A.

Bilen har Apple Carplay og Android Auto ja. Må bruke usb-kabel for at ivertfall Carplay skal fungere.

Bilen har ikke ACC. Bare vanlig CC med fartsbegrensing. Men ja, røde lysdioder skal lyse opp i frontruten om det er fare på ferde.
OK. Enn om man har ladekladd som gir 16?  Velger den da automatisk 16, uten å måtte gjøre noe i menyen? Tenker da siden menyen kun har 6 eller 10 tilgjengelig.

Men én ting som er toskete er jo at den til stadighet går tilbake til 6 om man har valgt 10.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Alt over 10A er automatisk. 10 valget holder seg der når valgt. Bilen er verdt hver krone. Jeg har med denne bilen fått friheten jeg hadde med fossilen tilbake. Bilen er et kvantesprang i rimelig EV med laaang rekkevidde. Kjøp den å se deg ikke tilbake ;D
Tror du vil angre om du kjøper en kortrekkevidde bil nå.
Eier allerede KIA Soul. Som i utgangspunktet dekker mitt behov med sin rekkevidde. Men klart, hadde vært behagelig å ha en bil med lengre rekkevidde æ.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Enig der. Våre kortrekkeviddebiler dekket behovet, men for en forskjell med friheten lang rekkevidde gir og som du selv sier...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA