Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading bil til bil

Startet av Vollis47, mandag 14. august 2017, klokken 19:57

« forrige - neste »

Vollis47

Er der noen greie parkeringsplasser i Stavanger sentrum med rimelig lading for en trilling i løpet av 3-4 timer i byen?
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

kjettapetta

http://www.stavanger-parkering.no/el-bil/

Steinkaien (Geoparken) har to Type 2 16 A ladepunkt og har vel enda gratis lading / parkering, jeg pleier å parkere her ganske ofte. Lett å få lading, nære sentrum.

Jejl

Mener at det er maks 3 timer gratis lading på laderne midt i sentrum. F.eks har domkirkehallen 2 stk.,Steinkarkaien 2 stk (Type 2) og 3 stk ved Røde sjøhus. Ellers har Europark en gratis i kjelleren på Arkaden med maks 4 timer.
Skal du stå lengre gratis tror jeg du må til P-arketten som har 6 stk.

Ellers er det flere med bom og betalig hvor du kan stå hvor lenge du vil.
Hvis du vil være garantert å finne ledig lader på første forsøk så kjører du til jerbanelokket (ikke gratis). Der er det 5+2 ladere og jeg tror aldri jeg har sett  mer enn en elbil der.

Petter Leaf

Stavanger Parkering har begynt å ta betalt halv pris for parkering av elbiler. På enkelte automater er det laget en egen knapp for elbiler som må trykkes for å få korrekt pris. Husk derfor å sjekke automaten. Og når det gjelder parkering ved de røde sjøhus er automaten begrenset til 1 times parkering som gjelder resten av parkeringsplassen. Da er det ikke samsvar med det du klarer å betale, og 3 timer som det står på elbilplassene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA