Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dyrere med brukt Tesla model x enn med ny?

Startet av Sportswagoneer, mandag 14. august 2017, klokken 19:18

« forrige - neste »

Sportswagoneer

Var hos Tesla og fikk fikset noe småtteri i dag - og vipps lå oppdateringen der!

Litt skuff at det ikke kom Auto High Beam for europa.

Skal ut å sjekke "silky smooth" AP2 nå..

Sportswagoneer

Må vel si at dette var smoothere ja - og litt mer presist (midt i fila) men ikke 100%. Har bare erfaring med AP1 fra prøvekjøring. Innbiller meg at det er omtrent like bra nå.

Fikk ikke testet vinkelparkering. Kanskje på Gardermoen i morgen...

jcnorway

Vil det fungere å bare kjøre til et servicesenter og stå utenfor tilkoblet verkstedets wifi-nett? Vurderer å kjøre en kveldstur bort på Skøyen - om bilen får kontakt med wifi på verkstedet når den står utenfor porten så kanskje det setter fart på sakene? [emoji16]
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Cirion

Sitat fra: Sportswagoneer på mandag 12. juni 2017, klokken 18:04Litt skuff at det ikke kom Auto High Beam for europa.
Godt det er lyse dager fremover...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Sportswagoneer

Godt poeng med sommertiden!

For øvrig: Parkering i vinkel fungerte helt utmerket i P-huset på Gardermoen i dag!! Måtte kjøre litt langt forbi akkurat som ved lukeparkering - men derfra fant bilen fint riktig plass til tross for litt lite avstand til motsatt rad...


Kim Kim

Da jeg leste " sliky  smooth algorithm" fikk jeg ganske høye forventninger slik flere andre også tydeligvis fikk. Nå etter å ha lest flere tilbakemeldinger virker den siste oppdateringen mer som en liten forbedring.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

daktari

Min bil strever noen ganger me å holde seg i midten av filen i svinger. Glir mot utsiden. I tillegg rykkete korreksjoner. Dette er verst på krappere svinger.

Hvordan er silky smooth på det?

SabreMan

Sitat fra: daktari på tirsdag 13. juni 2017, klokken 20:50
Min bil strever noen ganger me å holde seg i midten av filen i svinger. Glir mot utsiden. I tillegg rykkete korreksjoner. Dette er verst på krappere svinger.

Hvordan er silky smooth på det?

Er det bedre eller verre i forhold til tidligere i de samme svingene?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

daktari

Oppklaring: Jeg har 17.17.17. Kan ikke si det var forskjell fra 17.11.10 og tidligere.

Sportswagoneer

Silky smooth rykker mindre - men er ikke nødvendigvis så mye mer presis på plassering i veibanen.

Sportswagoneer

Litt spekulering om veien fra dagens AP2 til self driving...

Slik jeg forstår det har prioritet hos Tesla til nå vært å oppnå paritet med AP1 basert på samme hardware input med egen software (bruke bare det ene kameraet - dette ble nødvendig fordi Mobileye nektet de å legge sin chip på AP2 hovedkortet i overgangsperioden.)

Jeg kan godt tenke meg at de nå anser at de er der når det gjelder autosteer.

Self Driving algoritmen har (igjen slik jeg har lest meg til på ymse fora) vært et paralellt prosjekt - og bygger IKKE direkte videre på koden fra dagens AP2. Mulig denne allerede kjører i bakgrunnen for å samle data - men skal i så fall ikke ha noe impact på AP2 performance så langt.

Dersom dette er riktig forstått kan jeg godt se for meg at "silky smooth" representerer beste performance basert på ett kamera slik at ytterligere forbedringer krever en større update basert på Self Drive prosjektet.

Ka dekk trur?

daktari

#11
Jeg vet ikke helt. Jeg ville tenkt at evnen til å gjenkjenne veibanen og styre korrekt i denne, inkl redusere og øke fart etter kurvenes beskaffenhet, er uavhengig av evnen til å problemløse når objekter dukker opp i den veibanen. Begge kreves for FSD, første kreves for autopilot. Ergo må bilen klare å kjøre seg selv trygt og komfortabelt før vi kommer videre. At de skal utvikle dette 2 ganger fra bunn... Nja.

RuneW

Sitat fra: Sportswagoneer på tirsdag 13. juni 2017, klokken 23:45
Self Driving algoritmen har (igjen slik jeg har lest meg til på ymse fora) vært et paralellt prosjekt - og bygger IKKE direkte videre på koden fra dagens AP2. Mulig denne allerede kjører i bakgrunnen for å samle data - men skal i så fall ikke ha noe impact på AP2 performance så langt.

Dersom dette er riktig forstått kan jeg godt se for meg at "silky smooth" representerer beste performance basert på ett kamera slik at ytterligere forbedringer krever en større update basert på Self Drive prosjektet.

Det er bare å håpe, for det jeg har sett hittil av "silky smooth" er IKKE imponerende i det hele tatt. Synes i det hele tatt progresjonen til Tesla er skuffende og det er LANGT igjen til noe som kan finne veien fra A til B selv (slik Elon har sagt skal skje dette året).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

OlaM

Jeg tror FSD, på alle veier i alt vær, uten dedikert infrastruktur, er fullstendig utopi uansett. Datafolk, de er så flinke med data, men akk så dårlige til å skjønne menneskelig interaksjon.

tkjoerlaug

Jeg tror vi er lagt unna FSD slik det ble presentert i reklamevideoene. Er også skeptisk på om man får full FSD med HW2. Betalingsviljen min for dette (har AP2 HW) er svært liten før jeg kan summone bilen inn og ut av garasjen mens jeg sitter i stua. Dette ble allrede lovet på AP1, og er en svært mye enklere sak (rett inn, rett ut, lav fart, forutsigbart) enn å kjøre i trafikk og forholde seg til filskift, lyskryss, rundkjøring og medtraffikanter.

Pr. i dag er summon i praksis ubrukelig både med AP1 og AP2 HW (knoting med telefon, syncing med bil, stå 1m fra bilen, holde inne knapp kontinuerlig, vente, følge bilen inn i garasje for å unngå at den mister kontakt med FOB, og så plutselig får bilen panikk og stopper).

Når det er sagt, så har jeg tro på at AP2 kan bli veldig bra og mye bedre enn AP1 som førerassistent på mer svingete vei. Jeg stolte bra på AP1 på rett frem landevei med god markering. Jeg gleder meg til når jeg kan stole på AP2 på mer svingete vei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA