Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading bil til bil

Startet av Haavard1979, mandag 14. august 2017, klokken 16:41

« forrige - neste »

Haavard1979

Er det mulig å slå av den høye lyden som kommer når døra åpnes og tenningen er på? Skjønner jo hvilken funksjon den har, men ganske irriterende når man skal ut i noen minutter å hente posten eller lignende. Et skikkelig I-landsproblem der altså! [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk

ReneM

Jeg kan slå den av for deg hvis du bor i bergensområdet. Det må endres på datamaskin.

Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

kentrygve

Helt enig at pipelyden er irriterende.
Er dette noe forhandlere også utfører? Bor i Oslo omr.

Kjetil1986

Når døren åpnes opp og pipelyden kommer på; trykk foten ned på bremsen og vri om nøkkelen, da forsvinner pipelyden  :+1: Jeg har ikke keyless, så hvordan det funker med det vet jeg ikke. Kanskje bare trykke inn startknappen mens man tråkker på bremsen?
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

ReneM

Sitat fra: Kjetil1986 på tirsdag 13. juni 2017, klokken 08:25
Når døren åpnes opp og pipelyden kommer på; trykk foten ned på bremsen og vri om nøkkelen, da forsvinner pipelyden  :+1: Jeg har ikke keyless, så hvordan det funker med det vet jeg ikke. Kanskje bare trykke inn startknappen mens man tråkker på bremsen?

Dersom det blir kodert i bilen forsvinner pipelyden i sin helhet, KUN når bilen står i P. Det er helt utrolig at de har lyden. Hver gang jeg kaster boss, går bak til ungenene eller gjør noe annet begynner bilen å pipe.

Når bilen står i D og man åpner døren er lyden fortsatt der. Håndbrekket kommer da også på automatisk.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Dnn .

Sitat fra: ReneM på mandag 12. juni 2017, klokken 15:05
Jeg kan slå den av for deg hvis du bor i bergensområdet. Det må endres på datamaskin.
Hvilke koding forandrer jeg for å fjerne lyden?

Har vag-com og kan fjerne det og. Samt bor i Skedsmo hvis noen skulle ønske den fjernet og :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA