Hovedmeny

Volvo

Startet av cra, fredag 07. september 2007, klokken 11:29

« forrige - neste »

Lynet

Helt enig Griffel, men det er nok bare lille Norge som har avgifter som gjør det fornuftig med liten motor....

Det beste for miljøet hadde vært en ca 500cm2 turbodieselmotor på 30-40 Hk som hadde vært optimalisert for å gå på ett turtall. Den ville da hatt ett virkelig forbruk på ca 170-180g/kWh (bensinmotoren ligger i beste fall på 250g/kwh, og i gjennomsnitt ca 400g/kWh)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Nå når det er blitt klart for oss at en seriehybrid bil ikke blir avgiftsfri dersom generatoren er drevet av en stempeldrevet forbrenningsmotor som er i stand til å tilføre strøm under kjøring, får vi håpe at Volvo kommer med en avgiftstilpasset Recharge der generatoren drives av f.eks en gassturbin.

Kikket på Berulfsen sitt program om skatt, og la spesielt merke til at det gjennom historien alltid har vært et kappløp mellom stat og folk om å lage nye regler som fanger inn nye plasser å legge avgifter på.

Hadde vært kult om vi klarte å få inn noen gassturbinseriehybrider før også dette smutthullet tettes igjen. :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: elektrolux på torsdag 31. januar 2008, klokken 08:26

Hadde vært kult om vi klarte å få inn noen gassturbinseriehybrider før også dette smutthullet tettes igjen. :D

Kult kanskje, men ikke spesielt miljøvennlig.

Lette gassturbiner i Nordsjøen som ikke er spesielt effektive er jo grunnen til at det er ønskelig å knytte oljeinstallasjoner til kraftnettet. Nei reklamer heller for en regelendring til fordel for plug-in hybrider.
;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA