Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av sylwester, mandag 14. august 2017, klokken 08:44

« forrige - neste »

sylwester

Jeg lader ikke hjemme så da jeg kjørte fra langtur og endte opp med 19% SOC og LBW i det jeg parkerte. (17km igjen og den er på èn strek av 12)
Imorgen skal jeg kjøre 8km for så å lade den og den kommer nok til å komme ned på VLBW i det jeg parkerer den og plugger den inn.

Jeg regner med at det er forsvarlig siden det ikke vil være minusgrader så SOC vil være ganske lik imorgen. Eller burde jeg ladet den litt?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

tomrh

Er såvidt jeg vet ganske så liten vampire drain på Leaf så det går nok bra.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

sylwester

I følge LeafSpy gikk den ned 4 GIDs / 0,3kWh / 0,5% i løpet av natta som ikke er så ille, men Leafen svartmalte det litt mer ved å dra ned GOM fra 17 til 11km og fjerne den siste streken.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

tomrh

Det er slik når man starter opp. Hvis man ikke har en full strek, så vises den ikke. Motsatt mens man kjører, så forsvinner ikke strekene før de er brukt opp. Syntes 4 Gids var mye da. Noe av det kan skyldes at batteriet kjøltes ned.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA