Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Ampera-e / Bolt

Startet av AW, mandag 14. august 2017, klokken 08:35

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: AW på torsdag 28. september 2017, klokken 07:53
Hvordan er bakseteplassen i soul kontra Golf med tanke på barneseter? Kan det være mulig å få inn to puter pluss bakoverlent bilstol?
Vi har bakovervendt Britax Multitech II på venstre side bak fører (bør ikke være særlig mer enn 175cm ish, men noe avhengig av ønsket sittestilling), et annet forovervendt Britax-sete på høyre side, og eldstemann på ni sitter i midten, noen ganger med pute, andre ganger uten. Bruker du isofix på begge sidesetene og pute i midten så blir det trangt å få inn og ut belte i midten, men bruker du beltemontering slik at du kan dra setene litt lenger ut på kanten går det egentlig ganske greit. Hvis du gidder å gå rundt bilen hver gang du skal ta inn og ut unge i bakovervendt sete så setter du det på høyre side bak passasjeren, da blir det greiere å være sjåfør på 180+.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

AW

Sitat fra: stromifokus på torsdag 28. september 2017, klokken 09:51
Jeg byttet ut min egolf i sommer til en Soul. Mest pga. rekkevidden. I den gamle egolfen er den elendig på vinteren. Helt ned til 70-80 km på de kaldeste dagene.

App brukte jeg nesten ikke det siste året. Mest pga. av at jeg parkerer stort sett i garasjer og da trenger jeg ikke forvarming.

egolfen har ting som ikke Soulen har, og motsatt. Egolfen mangler aktiv kjøling/varme av batterier. Det merker man om vinteren. Egolfen mangler rattvarme. Det trenger man på egolfen på vinteren når rekkevidden er så dårlig. De siste 3 vintrene har jeg brukt fullt polarutstyr i egolfen i Oslo-området når jeg har vært på turer over 50 km (varmen forsvinner de siste 30 km).

Meget gode poeng. Takk:)
Kia Soul EV 2015 Exclusive

AW

#32
Shit. Da står det mellom en hvit med blått tak og en sort med rødt. Liker godt sistnevnte combo, men det er veldig lett å se riper og skit på svart. Den hvite har kun vanlig ladekabel. Den andre hadde to. Trenger jeg begge typer? Forhandler sier kabel til hurtigladere henger på ladestasjonene...
Kia Soul EV 2015 Exclusive

geear

#33
Sitat fra: AW på torsdag 28. september 2017, klokken 19:45
Shit. Da står det mellom en hvit med blått tak og en sort med rødt. Liker godt sistnevnte combo, men det er veldig lett å se riper og skit på svart. Den hvite har kun vanlig ladekabel. Den andre hadde to. Trenger jeg begge typer? Forhandler sier kabel til hurtigladere henger på ladestasjonene...
Hurtigladere har påmontert kabel ja, 22kW ladestolpene på samme sted har ikke, der må du ha type 2-kabel (evt. type 2 til type 1, jeg vet ikke hva Soul har). Samme type kabel kan også brukes på veggladere mange steder, hjemme og på bedrifter og diverse ladesteder (typisk IKEA og lignende). Hjemme har mange også fastmontert kabel på vegglader, men det varierer etter hva du velger. Vanlig ladekladd med schuko bør du ha, men det kommer også an på hvor du har behov for å lade.

PS: Løse ladekabler kjøpes fra en tusing og oppover etter kvalitet, merke og kapasitiet, så manglende kabel er ingen partykiller om bilen ellers er bra.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

AW

Kia Soul EV 2015 Exclusive

stromifokus

Sitat fra: AW på fredag 29. september 2017, klokken 11:48
Da ble det en svart Soul på meg. Henter på søndag.
To-farget altså? Selv er jeg veldig fornøyd med å ha en to-farget bil for første gang.

AW

Sitat fra: stromifokus på fredag 29. september 2017, klokken 12:32
Sitat fra: AW på fredag 29. september 2017, klokken 11:48
Da ble det en svart Soul på meg. Henter på søndag.
To-farget altså? Selv er jeg veldig fornøyd med å ha en to-farget bil for første gang.

Tofarget ja. Svart/rød. Syns den ser ganske kul ut. Så kul en Soul kan se ut da
Kia Soul EV 2015 Exclusive

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Når dere tenker på vinterrekkevidde; glem NEDC "tulleverdiene". Har prøvd å lage en mer realistisk oppsummering inkl utledning til realistiske pendlerrekkevidde om vinteren.
Merk at biler med VP kan oppnå mer komfort fra -15 til +10 gra. Kaldere enn dette vil VP ikke spille noen rolle. Biler uten VP kan klare samme rekkevidde, men beregn mer bruk av varme klær :-)
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34844.0.html

AW

Da har jeg endelig fått hentet bilen og fikk en 50km tur hjem i skikkelig møkkavær. Fin tur, og flott bil å kjøre, men jeg har noen spørsmål. Forbruket lå konstant på 16,5, hva er grunnen til at dette ikke endret seg samme hvordan jeg kjørte og med varmen både på og av? Har bilen regnsensor? Og går varmepumpen når jeg bruker "heat"eller må denne startes manuelt? Hvordan programmerer jeg forvarme? Instruksjonsboken er merkelig nok på fransk.
Kia Soul EV 2015 Exclusive

_OE_

Forbruk er gjennomsnitt siden siste resette (trykk på midtre knapp på rattet på høyreside i noen sek da resette) nei det er ikke regnsensor bare manuell intervall

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


AW

Jeg fikk faktisk inn en bakoverlend bilstol, pute og et barnesete i Kiaen. Trangt, men det gikk.  ;D
Kia Soul EV 2015 Exclusive

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA