Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Ampera-e / Bolt

Startet av AW, mandag 14. august 2017, klokken 08:35

« forrige - neste »

geear

Dårlig annonse, så vanskelig å vite hva den har og ikke. Igjen så er det meste av det de lister opp standard. Adaptive bi-xenon er enten vissvass eller så har jeg tatt grundig feil når jeg har trodd at alle e-Golf er levert med LED-lys overalt utenom i hanskerom.

Den har ikke lane assist/trafikkskiltgjenkjenning, ikke park assist og ikke ambiente-belysning. Dynaudio klarer ikke jeg se om den har på bildene (vet ikke hva jeg skal se etter).

Den har iallfall skinn, regnsensor/auto lys og ryggekamera som ikke er standard. Mulig vp ikke var standard da den var ny.

Når det gjelder at den står der enda så kan det hende feks fargen er medvirkende årsak til det. Da jeg kjøpte var det en billig bil med samme farge som ikke ble solgt før den gikk i innbytte (til lav pris).
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

AW

Sitat fra: gr på mandag 26. juni 2017, klokken 22:03
Dårlig annonse, så vanskelig å vite hva den har og ikke. Igjen så er det meste av det de lister opp standard. Adaptive bi-xenon er enten vissvass eller så har jeg tatt grundig feil når jeg har trodd at alle e-Golf er levert med LED-lys overalt utenom i hanskerom.

Den har ikke lane assist/trafikkskiltgjenkjenning, ikke park assist og ikke ambiente-belysning. Dynaudio klarer ikke jeg se om den har på bildene (vet ikke hva jeg skal se etter).

Den har iallfall skinn, regnsensor/auto lys og ryggekamera som ikke er standard. Mulig vp ikke var standard da den var ny.

Når det gjelder at den står der enda så kan det hende feks fargen er medvirkende årsak til det. Da jeg kjøpte var det en billig bil med samme farge som ikke ble solgt før den gikk i innbytte (til lav pris).

Ok. Jeg er enig ang fargen. Den er fin i solskinn, men ellers ser den svart ut.
Kia Soul EV 2015 Exclusive

Windy37GM

Jeg sitter med samme dilemma nå. Ny Zoe eller brukt E-Golf.  Ser at med E-Golf kan jeg lade med stikkontakt, det kan ikke Zoe.
Hva er (var) rekkevidden på en 2015 E-Golf?  Er det endringer fra 2015 til 2016 ?

mvh
Windy37GM

AW

190. Det er vel først i år ar at rekkevidden er lengre.
Kia Soul EV 2015 Exclusive

Windy37GM

Takk for svaret AW. Da er vel 2015 og 2016 like mhp rekkevidde og for å eventuellt få mer må man kjøpe 2017. 2017 er litt utenfor budsjett :-)

mvh
Windy37GM

AW

Sitat fra: gr på mandag 26. juni 2017, klokken 22:03
Dårlig annonse, så vanskelig å vite hva den har og ikke. Igjen så er det meste av det de lister opp standard. Adaptive bi-xenon er enten vissvass eller så har jeg tatt grundig feil når jeg har trodd at alle e-Golf er levert med LED-lys overalt utenom i hanskerom.

Den har ikke lane assist/trafikkskiltgjenkjenning, ikke park assist og ikke ambiente-belysning. Dynaudio klarer ikke jeg se om den har på bildene (vet ikke hva jeg skal se etter).

Den har iallfall skinn, regnsensor/auto lys og ryggekamera som ikke er standard. Mulig vp ikke var standard da den var ny.

Når det gjelder at den står der enda så kan det hende feks fargen er medvirkende årsak til det. Da jeg kjøpte var det en billig bil med samme farge som ikke ble solgt før den gikk i innbytte (til lav pris).

Ser på en bil på finn som har adaptiv cruise med frontassist? Samme some laneaassist? Eller hva menes med frontassist? Hva er innebærer park assist?
Kia Soul EV 2015 Exclusive

Kjetil1986

Frontassist gjør at bilen varsler og bremser automatisk hvis den tror at du kommer til å krasje med bilen som er foran deg.
Laneassist hjelper bilen til å holde seg innenfor linjene i veien til en viss grad.
Parkassist  parker bilen automatisk.

Adaptiv cruise control med frontassist er standard på alle e-golf.
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

geear

Sitat fra: Kjetil1986 på tirsdag 04. juli 2017, klokken 15:09
Frontassist gjør at bilen varsler og bremser automatisk hvis den tror at du kommer til å krasje med bilen som er foran deg.
Laneassist hjelper bilen til å holde seg innenfor linjene i veien til en viss grad.
Parkassist  parker bilen automatisk.

Adaptiv cruise control med frontassist er standard på alle e-golf.
Sannhet med modifikasjoner. Dette gjelder kun NORSKSOLGTE e-Golfer. For alle som er på bruktmarkedet så kan en fort gå på en smell om en kjøper US eller andre fra andre land som ikke har ACC som standard. I USA må man ha modellen med høyest utstyrsnivå (SEL), PLUSS en ekstra driver assistance-pakke, for å få auto nødbrems og ACC. Dette gjelder også med den nye faceliften. Ganske trist egentlig! Men samtidig også litt rart at ikke Møller tar inn e-Golf med lavere utstyrsnivå. Den burde kunne startet 50k lavere i pris.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Mobileum

#23
Sitat fra: gr på onsdag 27. september 2017, klokken 21:20
Ganske trist egentlig! Men samtidig også litt rart at ikke Møller tar inn e-Golf med lavere utstyrsnivå. Den burde kunne startet 50k lavere i pris.

De bilene som kommer til Norge, er for det aller meste produsert i Dresden. Wolfsburg produserer også e-Golf, men da for andre markeder. I Dresden var den maksimale produksjonen i april 35 (!) e-Golf i døgnet. Kan være øket etter dette. Siden etterspørselen til de grader overstiger kapasiteten i produksjonen, tror jeg nok at VW er fornøyd med den prisen de får (eller kan ta...).

Die Produktion soll bis Mai auf 35 Modelle pro Tag ,,hochgefahren" werden.

Starting in May 35 electric cars will be produced every day in the Transparent Factory in Dresden. The other – and bigger – factory is in Wolfsburg.

AW

Hvordan er bakseteplassen i soul kontra Golf med tanke på barneseter? Kan det være mulig å få inn to puter pluss bakoverlent bilstol?
Kia Soul EV 2015 Exclusive

Mobileum

Sitat fra: AW på torsdag 28. september 2017, klokken 07:53
Hvordan er bakseteplassen i soul kontra Golf med tanke på barneseter? Kan det være mulig å få inn to puter pluss bakoverlent bilstol?

Les denne testen mellom Soul og Golf. I testen er det brukt en "gammel" e-Golf, men størrelsen er jo den samme.

http://www.dinside.no/motor/elbil-duellen-vw-e-golf-vs-kia-soul-ev/61194001

brako79

Sitat fra: AW på torsdag 28. september 2017, klokken 07:53
Hvordan er bakseteplassen i soul kontra Golf med tanke på barneseter? Kan det være mulig å få inn to puter pluss bakoverlent bilstol?

Kjenner ikke soul, men bruker man isofix, blir det veldig trangt i midtraden, får ikke inn et sete der. Må feste de i selene, så får du kanskje tre seter i bredden. Vi har hatt to forovervendte og en sittepute i vår.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

AW

#27
Sitat fra: Mobileum på torsdag 28. september 2017, klokken 08:04
Sitat fra: AW på torsdag 28. september 2017, klokken 07:53
Hvordan er bakseteplassen i soul kontra Golf med tanke på barneseter? Kan det være mulig å få inn to puter pluss bakoverlent bilstol?

Les denne testen mellom Soul og Golf. I testen er det brukt en "gammel" e-Golf, men størrelsen er jo den samme.

http://www.dinside.no/motor/elbil-duellen-vw-e-golf-vs-kia-soul-ev/61194001

Jeg har lest den, og der vinner Golf på innvendig plass, men i andre tester sies det at Soul har bedre plass bak. Mål er en ting, men hvordan det fungerer i praksis noe annet. Jeg sliter vond rygg og jeg vil tro at den høye sittestillingen i Soul kan være en fordel. Jeg må si at jeg sliter med dette valget. Begge bilene har plusser og minuser.

Kia
+ Innvendig plass
+ Ergonomi førersetet
+ Lading
+ Rekkevidde
+ Baksetet (usikker på denne) Men bilen har i hvert fall gunstigere høyde
+ Varme i ratt
+ Kjøling i seter
+ Brukervennelighet
+ Rimeligere i øverste utstyrsutgave. Jeg får en nyere bil med lavere km for samme pris som GOLF (marginal forskjell, men i snitt 10000-15000kr)
+ Det er ikke en VW

Golf
+ App (har aldri brukt det før, og er usikker på hvor viktig det er )
+ ACC
+ Diverse førerassistanse utstyr
+ Bagasjerom
+ cd spiller

Jeg har ikke kjørt Golf enda. Noen innspill?

Jeg skal se på en Soul 2015 modell i dag.
Kia Soul EV 2015 Exclusive

stromifokus

#28
Jeg byttet ut min egolf i sommer til en Soul. Mest pga. rekkevidden. I den gamle egolfen er den elendig på vinteren. Helt ned til 70-80 km på de kaldeste dagene.

App brukte jeg nesten ikke det siste året. Mest pga. av at jeg parkerer stort sett i garasjer og da trenger jeg ikke forvarming.

egolfen har ting som ikke Soulen har, og motsatt. Egolfen mangler aktiv kjøling/varme av batterier. Det merker man om vinteren. Egolfen mangler rattvarme. Det trenger man på egolfen på vinteren når rekkevidden er så dårlig. De siste 3 vintrene har jeg brukt fullt polarutstyr i egolfen i Oslo-området når jeg har vært på turer over 50 km (varmen forsvinner de siste 30 km).

geear

Sitat fra: stromifokus på torsdag 28. september 2017, klokken 09:51
De siste 3 vintrene har jeg brukt fullt polarutstyr i egolfen i Oslo-området når jeg har vært på turer over 50 km (varmen forsvinner de siste 30 km).
Er ikke ofte dette er et tema for oss, men mener nå ikke varmen forsvinner før siste 10km. Ja, den går i Eco på 30, men den varmer fortsatt, og om du vil er det bare å juice opp selv.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA