Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer etter en måned med miev

Startet av Granheim, søndag 20. mars 2011, klokken 00:36

« forrige - neste »

Granheim

2011 startet med imponerende salgstall for elbilen i-MiEV, over 500 biler bestilt allerede. Med dette møter Mitsubishi Motors Corporation denne perioden med en ambisiøs forretningsplan. Aller først er turen kommet til Global Small, konseptbilen blir å se i Genève i mars.

Grønn fremtid

Som en del av organisasjonens slagord "drive@earth" vil globalisering og miljø være stikkord for MMC de nærmeste årene. Det hele fikk en pangstart med elbilen i-MiEV, som har stadig større suksess, også her til lands. Så langt er over 500 biler bestilt i Norge i år, 99 registrert bare i januar. Men dette er bare starten: Åtte nye bilmodeller skal lanseres i løpet av de neste fem årene, noen helelektriske og noen på nyutviklet hybridteknologi, men samtlige ladbare og i tråd med en global opprustning for bærekraftige løsninger. MMC forplikter seg til å følge en stadig grønnere linje, fra produksjon til endelig produkt, uten å forsake grunnleggende Mitsubishi-prinsipper om kvalitet og sikkerhet.

Konseptbilen Global Small: lansering i Genève 2011

Under årets motorshow i Genève lanseres konseptbilen Global Small, en lavutslippsbil som representerer begynnelsen på en ny retning for Mitsubishi. Den er bygget på ny global plattform, et av konsernets nyere produksjonsmessige grep: Med globale plattformer i stedet for regional arkitektur, fra 12 plattformer i 2010 til 9 i 2013 og 6 i 2015, vil eksportkostnadene til ulike markeder gå markant ned.

Nye markeder

MMC eksporterer 80 % av sitt totalvolum og det er viktig å optimalisere produksjonsforholdene deretter. Nye markeder, eksempelvis India, Brasil og Russland, som anslås å telle for 50 % av det totale markedet i 2013, blir viktige å inkludere i utviklingen fremover. Global Small og de neste Mitsubishi-modellene, uansett segment, vil derfor være energieffektive og kompakte, samt tilgjengelige innenfor rimelige prisrammer og dermed svare til behov i alle markeder. En tredje fabrikk i Thailand er en del av planen om globalisering, med Global Small som startskudd.

Det gjelder altså å følge med i tiden som kommer, for innovative løsninger, i kjent Mitsubishi-stil.

Konseptbilen Global Small presenteres på motorshowet i Genève 1. og 2. mars!

forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

Miljø Petter

i-MIEV

commiesoft

For meg er ikke hybrider, eller plugin hybrider elektriske biler.

De har som regel bittesmå batterier, og er bare et forsøk på å oppnå skattelette samt framstå som miljøvennlige.

Disse bilene er MER kompliserte enn fossilbiler, og noe verkstedene kan leve fett på i årevis.

Det siste er en viktig grunn til at elbiler ikke har slått igjennom for lenge siden.

Jeg håper dette forumet forblir et ELBIL forum, og ikke et forum for fabrikanter
som sminker grisen for å få giftet den bort.

Griffel

Sitat fra: commiesoft på lørdag 05. mars 2011, klokken 20:14

For meg er ikke hybrider, eller plugin hybrider elektriske biler.


Enig nå, men når det kommer en Plugin-hybrid med 100km rekkevidde vil jeg nok vurdere det annerledes.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Boogie

Tror heller jeg velger en Tesla Model S som gjør 500 km...

Iløpet av kort tid, så regner jeg med at de fleste elbiler vil kunne klare over 1000 km...

Hva skal man med en hybridbil da?
Dette er bare en mellomfase som vi snakker om idag fordi vi ikke har fantasi til å se langt nok fremover!!!
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA