Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sort merke på skilt, lov?

Startet av HCO, lørdag 12. august 2017, klokken 16:24

« forrige - neste »

HCO

Da ser jeg at ladegarasjen under Akershus Festning endelig er åpnet. Men i en tidligere artikkel (se link) om denne ladegarasjen var det nevnt at det var IT-nett. Dersom det er riktig, vil det ikke være mulig å lade Zoe.

Noen som vet dette helt sikkert, eller som har testet i praksis?

http://elbil.no/her-kommer-86-nye-ladepunkt/
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

automat

Ser man på videoen i dagens artikkel, så ser man en rød 400V-kontakt rett innafor porten, samt en Zoe som står tilkoblet.
http://elbil.no/endelig-apnet-ladegarasjen/
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Lars C. Krogenæs

Noen som har prøvd med Zoe? Står IT nett i artikkelen, men det kan jo være feil. Hadde vært supert med en stor ladestasjon i Oslo sentrum som har TN.

Lastfordelingen skal gi minimum 12A, så det bør gå greit med Type2 til Schuko overgang. Her er det jo heller ingen elbil-hatere som skal rave rundt og dra ut kontakter/ stikke av med overganger.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Orbit

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 13. juni 2017, klokken 14:06
Noen som har prøvd med Zoe? Står IT nett i artikkelen, men det kan jo være feil. Hadde vært supert med en stor ladestasjon i Oslo sentrum som har TN.
Det stor et par Zoe der i dag, men ingen av dem var tilkoblet.
Sitat
Her er det jo heller ingen elbil-hatere som skal rave rundt og dra ut kontakter/ stikke av med overganger.
Hvem som helst har jo adgang til anlegget [til fots, via app], og så har vi disse skumle hybridene da.... :laugh:
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Red_Harvest

Jeg prøvde meg der i går med min Zoe 40. Lyste rødt og fikk ikke ladet. Testet kun én ladeplass... Ellers bra parkeringsfasiliteter sentralt.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

LunaPetunia

Red_Harvest

Det er fordi du har med deg en transformator. Funker med overgang til Zaptec også..., men ikke direkte med Type2 fra bil til veggboks.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

Thomas N

70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

HCO

Sitat fra: Thomas N på onsdag 02. august 2017, klokken 08:21
Flott bil denna franske

For de som enten er avhengig av gateparkering eller som synes det er koselig med gratis saktelading (som den på festningen), er Zoe feil bil. For mange av oss andre fungerer Zoe perfekt. Etter 15 måneder med positive erfaringer med Zoe 240, er vi nå i ferd med å bestille Zoe 400.

Thomas N

hver sin smak :) en kollega av meg må lade når han kjører fra Tønsberg til Oslo, hvis ikke så risikerer han å bli stående langs veien  :+1:
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Elgaaen

Vi prøvde oss på ladegarasjen i helgen og det var ingen plasser merket med 400v. Jeg koblet til kabel siden jeg ikke viste om man må være tilkoblet for å parkere gratis og fikk rødt lys.. Men av en eller annen grunn hadde jeg fått litt mer strøm når jeg dro. Kan være placeboeffekt ;)

Prøvde også en grønn kontakt på Max burger ved Lier, og den kontakten passet ikke inn i Zoe.. Jeg er helt nybegynner på elbil, hva gjør man? Overgang?

HCO

Zoe lader kun på vekselstrøm, og bare når jordingen er TN og kontakten er Type 2 (som er iferd med å bli den vanligste). Jordingen i Ladegarasjen ved festningen er IT, derfor vil ikke Zoe lade der.

Det går dårlig å lade ved Max Burger Lier, der er det kun Chademo- og Teslaladere. Men det er Type 2-ladere ved Buskerud Bilsenter på andre siden av veien. Har ladet der 1 gang, fungerte fint men veeldig kjedelig å sitte der og vente. Neste gang jeg trengte strøm i det området ladet jeg bak McDonalds inne i Drammen, da kunne jeg iallefall sitte innendørs og ta en kaffe.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: HCO på søndag 06. august 2017, klokken 22:45
Det går dårlig å lade ved Max Burger Lier, der er det kun Chademo- og Teslaladere. Men det er Type 2-ladere ved Buskerud Bilsenter på andre siden av veien. Har ladet der 1 gang, fungerte fint men veeldig kjedelig å sitte der og vente. Neste gang jeg trengte strøm i det området ladet jeg bak McDonalds inne i Drammen, da kunne jeg iallefall sitte innendørs og ta en kaffe.

Er vel også mulig å lade Zoe på liertoppen, hos Fortum/McDonalds...
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA