Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av georglu, fredag 11. august 2017, klokken 21:11

« forrige - neste »

knut.aulie

Sitat fra: eKramer på tirsdag 13. juni 2017, klokken 19:27
Det er sant, står intet om hvor langt frem. Men det sto på reservasjons bekreftelsen jeg fikk på mail i dag ☺
Tolkningen fra Tesla er før alle uten prioritet.

eKramer

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

knut.aulie

Hvordan bilprodusenter sier de skal prioritere har en tendens til å forandre seg ved levering.
Men intensjonen er viktig.

Knut Røe

Ikke sikkert alle disse reservasjonene spiller så stor rolle til syvende og sist.
Det er mest for å skape en hype etter min mening, om noen får bilen en 3-5 måneder senere enn andre spiller nok ikke så stor rolle for de fleste av oss. Sjansen for mandagsbil er mye mindre dess flere måneder produksjonslinjen har vært i drift. De som får bilen først, hvertfall i statene må nok regne med noen sykdommer til å begynne med.

eKramer

Sikkert mange som kunne tenkt seg noen options når de først skal ta leveringen. Jeg håper hvertfall hengerfeste kommer tidlig ☺
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

fonberg

Sitat fra: tiger``n på tirsdag 13. juni 2017, klokken 22:44
Ikke sikkert alle disse reservasjonene spiller så stor rolle til syvende og sist.
Det er mest for å skape en hype etter min mening, ...

+/- 10.000,- pr. reservasjon, hvis vi gjetter på 500.000 reservasjoner så er det 5 milliarder NOK i kassa til Tesla før de har produsert en eneste 3-er. Så jeg setter en femmer på at likviditet også er en faktor for Tesla her.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Myrvang

Sitat fra: eKramer på onsdag 14. juni 2017, klokken 07:42
Sikkert mange som kunne tenkt seg noen options når de først skal ta leveringen. Jeg håper hvertfall hengerfeste kommer tidlig ☺

Om det blir bestilling fra meg blir det ikke før hengerfeste er klart.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Paul

En 1 bil til meg, den andre til kona  :)
er bare litt usikker når å selge min 2013 TMS P85 for å ikke miste plass i køen.
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

Elmo

Sitat fra: Paul på torsdag 15. juni 2017, klokken 11:43
En 1 bil til meg, den andre til kona  :)
er bare litt usikker når å selge min 2013 TMS P85 for å ikke miste plass i køen.

Såvidt jeg forstod må du vente til bestilling, dvs config.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Robert Sund

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 21:33
Sitat fra: eKramer på tirsdag 13. juni 2017, klokken 19:27
Det er sant, står intet om hvor langt frem. Men det sto på reservasjons bekreftelsen jeg fikk på mail i dag ☺
Tolkningen fra Tesla er før alle uten prioritet.
Så en spekulant kan kjøpe en brukt Tesla, kjøpe 2 M3, og selge alle 3 bilene, før de som reserverte første dag får tilgang til konfiguratoren?

Eventuelt, kjøpe 2 M3 og selge disse, kjøpe 2 nye M3 og selge disse (repeat), og for hver gang dytte førstedagsreservatørene enda lengre bak i køen?

Er det korrekt gir det meg en GM/Opel "vibe".

knut.aulie

Sitat fra: Robert Sund på torsdag 15. juni 2017, klokken 18:27
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 21:33
Sitat fra: eKramer på tirsdag 13. juni 2017, klokken 19:27
Det er sant, står intet om hvor langt frem. Men det sto på reservasjons bekreftelsen jeg fikk på mail i dag ☺
Tolkningen fra Tesla er før alle uten prioritet.
Så en spekulant kan kjøpe en brukt Tesla, kjøpe 2 M3, og selge alle 3 bilene, før de som reserverte første dag får tilgang til konfiguratoren?

Eventuelt, kjøpe 2 M3 og selge disse, kjøpe 2 nye M3 og selge disse (repeat), og for hver gang dytte førstedagsreservatørene enda lengre bak i køen?

Er det korrekt gir det meg en GM/Opel "vibe".
Tesla har bannlyst folk for å utnytte systemet. Men punkt 1 i den planen er mulig slik jeg tolker det.

Med den nye strategien med å ikke la folk velge options før senere blir det enda vanskeligere å holde oversikt, og det å være først ute er blitt mindre attraktivt synes jeg. Men stor fordel å ha prioritet.

shorizo

Hvis det er noen med ekstra reservasjoner fra 2016 tar jeg gjerne over  :) ta kontakt.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: shorizo på fredag 14. juli 2017, klokken 11:00
Hvis det er noen med ekstra reservasjoner fra 2016 tar jeg gjerne over  :) ta kontakt.

Tesla tillater ikke overføring av reservasjoner, for å unngå situasjonen man endte med er svartebørsmarked i omsetning av reservasjonsplasser. Anbefaler deg (om du ikke har gjort det alt) å legge inn din egen reservasjon så fort som mulig.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Myrvang

Har en kompis som veldig gjerne vil overta min ene reservasjon. Er det da slik at jeg må kjøpe bilen, og så må den omregistreres etter at bilen er levert meg?
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA