Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av georglu, fredag 11. august 2017, klokken 21:11

« forrige - neste »

fonberg

On topic: Jeg har to tidlige 3-reservasjoner. Sannsynligvis skal jeg ha den ene bilen selv, mens den andre har jeg ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre med. Kanskje blir det to forskjellig spekkede 3-ere i husstanden.
Siden man kan kansellere, ser jeg ikke noe problem med å ha den ekstra reservasjonen så lenge jeg ikke trenger kronene til noe annet.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Teslanewbie

reserverte 31/3-16 , angret på at jeg ikke bestilte 2.. spesiell når E musk har skrevet at alle som bestilte 31/3 får en gave som ska skille bilen fra andre TM3
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

eKramer

Litt off top!
Vet noen her om vi som allerede er Tesla eigere, har noen fordeler i reserveringen av en Model 3?
Jeg reserverte en i dag
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

knut.aulie

Sitat fra: eKramer på mandag 12. juni 2017, klokken 20:14
Litt off top!
Vet noen her om vi som allerede er Tesla eigere, har noen fordeler i reserveringen av en Model 3?
Jeg reserverte en i dag [emoji2]
Da kommer du etter alle med Tesla på bestillingstidspunktet men før alle uten, også de som reserverte ved første mulighet,
før bildene kom og offisiell lansering.

Gordon Retriever

Prioriteringen av reservasjonskøen kan bli en utfording å håndtere. Tesla bør styre unna altfor mange situasjoner som ender i utsagn som: "Urettferdig, skal aldri kjøpe Tesla igjen."
Den beste løsningen er nok å få stor produksjon i gang så snart som mulig.

eKramer

Sitat fra: knut.aulie på mandag 12. juni 2017, klokken 21:36
Litt off top!
Da kommer du etter alle med Tesla på bestillingstidspunktet men før alle uten, også de som reserverte ved første mulighet,

Steike! Var ikke klar over at det faktisk var slik ☺

krister461

Sitat fra: eKramer på mandag 12. juni 2017, klokken 22:31
Sitat fra: knut.aulie på mandag 12. juni 2017, klokken 21:36
Litt off top!

Steike! Var ikke klar over at det faktisk var slik ☺
Dette er vel ikke bekreftet info.

Amoss

Sitat fra: krister461 på mandag 12. juni 2017, klokken 22:42

Jammen, en rekke eksisterende Tesla eiere insisterer jo på at det må være slik ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rolf Gjerdsjø

Hvordan vil dette fungere for oss som ikke hadde Tesla på tidspunktet for reservering, men har kjøpt (ny) i etterkant? Nå er det ikke kjempefarlig, fordi den antakelig (forhåpentlig) er leveringsklar for meg innen jeg trenger en likevel, men er nysgjerrig. Dette kan jo bli komplisert og ikke minst vanne ut hele reservasjonsordningen i fremtiden. Om man som ny eier havner bakerst likevel, hvorfor skulle man da betale 10 laken for å stå i kø liksom?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

THE

For min egen del tror jeg at en av de viktigste grunnene til å reservere, i tillegg til at jeg har lyst på bilen, er å vise resten av bilverden at det er interesse for praktiske elektriske biler.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

knut.aulie

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 13. juni 2017, klokken 00:18
Hvordan vil dette fungere for oss som ikke hadde Tesla på tidspunktet for reservering, men har kjøpt (ny) i etterkant? Nå er det ikke kjempefarlig, fordi den antakelig (forhåpentlig) er leveringsklar for meg innen jeg trenger en likevel, men er nysgjerrig. Dette kan jo bli komplisert og ikke minst vanne ut hele reservasjonsordningen i fremtiden. Om man som ny eier havner bakerst likevel, hvorfor skulle man da betale 10 laken for å stå i kø liksom?
Det er på bestillingstidspunktet at eiere prioriteres. Selger du din Tesla mister du prioritering og kjøper du så får du prioritering.

Dette har jeg fra høyt hold internt i Tesla Norge og ikke minst er det i tråd med hva Elon ønsker. Han vil belønne eksisterende eiere.

knut.aulie

Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. juni 2017, klokken 00:02
Sitat fra: krister461 på mandag 12. juni 2017, klokken 22:42

Jammen, en rekke eksisterende Tesla eiere insisterer jo på at det må være slik ;)
Jeg er ikke eksisterende eier, men har sjekket det alikevel. [emoji41]

eKramer

Fikk det bekreftet no☺

Produksjonen av Model 3 er planlagt å begynne i slutten av 2017. Leveransene starter i Nord-Amerika, etterfulgt av Europa, Asia og Stillehavslandene. Deretter land med høyrekjøring-konfigurasjoner. De som eier Model S eller Model X vil bli tilbudt prioritet i produksjonskøen som en spesiell takk for deres støtte av Teslas misjon

Gordon Retriever

"Tilbudt prioritet i produksjonskøen" innebærer å rykke framover i køen, men sier vel ikke noe om hvor langt framover?

eKramer

Det er sant, står intet om hvor langt frem. Men det sto på reservasjons bekreftelsen jeg fikk på mail i dag ☺

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA